آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۱
جامعه
۱۷

نشت اطلاعات معتادان تکذیب شد

رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بررسی شواهد فعلی نشان می دهد، هیچ نشانه ای مبنی بر هک یا نفوذ به سامانه آیداتیس یافت نشده است.

به گزارش جام جم، محمود تارا افزود: وزارت بهداشت در اقدامی ضربتی با تشکیل ستادی عملیاتی، ادعای مطرح شده مبنی بر افشای اطلاعات بیماران مراجعه کننده به مراکز درمان اعتیاد کشور را که به صورت سازمان دهی شده منتشر شده بود، بررسی و از مراکز نظارتی مانند مرکز تهدیدات سایبری وزارت ارتباطات و پلیس فتا دعوت به بررسی صحت و سقم ادعاهای مطرح شده کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که وزارت بهداشت، اطلاعات هویتی بیماران این مراکز را در سامانه آیداتیس نگهداری نمی کند، این اطمینان اولیه وجود دارد که افرادی با هدف تشویش اذهان عمومی در نظر دارند جلوی حرکت بزرگ وزارت بهداشت در ساماندهی مراکز درمان اعتیاد و همت این وزارتخانه در پیشگیری از سوءاستفاده برخی جریان های معدود در این مراکز را بگیرند.

رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، نگهداری اطلاعات مراکز درمان اعتیاد در مراکز خارج از کشور را تکذیب و اعلام می کند، هیچ یک از سایت های رسمی وزارت بهداشت نظیر این سامانه در مرکز داده خارج از کشور، وجود ندارند و این سامانه ها منحصرا در مرکز داده وزارت بهداشت استقرار دارند.