آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

مربیان خارجی برای دوومیدانی کاران ایرانی

فدراسیون دوومیدانی برای تعدادی از ملی پوشان ایران مربی خارجی در نظر گرفته است.

تا زمان آغاز هجدهمین دوره بازی های آسیایی به میزبانی کشور اندونزی بیش از 9 ماه زمان مانده و فدراسیون های مختلف در تلاش هستند تا بتوانند شرایط لازم برای موفقیت ورزشکاران و مدال آوری آنها در این بازی ها را فراهم کنند.

یکی از این رشته ها دوومیدانی است که جزو رشته های مدال آور نیز به شمار می آید. دوومیدانی ایران در دوره قبلی این بازی ها یک طلا توسط احسان حدادی و یک نقره توسط لیلا رجبی کسب کرد، اما به نظر می رسد امیدواری برای درخشش دوومیدانی کاران در جاکارتا بیشتر از گذشته باشد.

فدراسیون دوومیدانی قصد دارد برای درخشش ورزشکاران این رشته از چند مربی خارجی بهره ببرد تا ملی پوشان با استفاده از تجربه این مربیان بتوانند همچون رقابت های قهرمانی آسیا باز هم مدال آور باشند.

یکی از این ورزشکاران احسان حدادی است. حدادی که در آمریکا به سر می برد، مذاکرات خوبی را با «مک ویلکینز» انجام داده و به نظر می رسد شرایط همکاری برای دو طرف حداقل تا بازی های آسیایی فراهم شود.

دونده دیگر، حسن تفتیان است که مدال طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و به احتمال فراوان باز هم با «اونتانون گای» فرانسوی به تمریناتش ادامه خواهد داد تا در جاکارتا نیز بدرخشد.

علی ثمری، قهرمان پرتاب وزنه آسیا دیگر ورزشکاری است که تمرین در کنار یک مربی خارجی را تجربه می کند. ثمری در صورت آماده شدن روادیدش، راهی لهستان خواهد شد تا با «ایراخ بوکسویوفسکی» تمرین کند. همچنین کیوان قنبرزاده، ملی پوش پرش ارتفاع راهی روسیه می شود تا زیرنظر «یوگنی زاگارولگا» تمرین کند.

درخصوص علی خدیور نیز مذاکراتی با یک مربی آمریکایی که در قطر فعال است، صورت گرفته و درصورت فراهم شدن شرایط، خدیور زیر نظر این مربی تمرین خواهد کرد.