آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۱
ایران
۱۵

اختیارات گمرکات یزد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات استان یزد با اشاره به افزایش اختیارات این گمرکات برای حمایت از تولید داخلی، اظهار کرد: واحدهای تولیدی معتبر می توانند کالای خود را بدون پرداخت حقوق ورودی و با نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه ترخیص کنند.

به گزارش ایسنا، مهرداد پیرحیاتی با اشاره به بخشنامه جدید گمرک ایران، تصریح کرد: براساس این بخشنامه در اجرای جزء 2 بند ت ماده 38 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و به منظور حمایت از تولید داخلی و بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در تشریفات گمرکی برای واحدهای تولیدی معتبر با نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه حقوق ورودی به این گمرکات تفویض شده است. وی خاطرنشان کرد: تعیین و تشخیص واحدهای تولیدی معتبر و مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در واحدهای تولیدی بر اساس پروانه بهره برداری مشروط به داشتن حداقل 50نفر کارگر بیمه شده است.

پیرحیاتی با بیان این که حداکثر مهلت استفاده از این تسهیلات و نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه حقوق ورودی سه ماه است به طوری که از 15 بهمن سال جاری تجاوز نکند، ادامه داد: ترخیص درصدی کالا صرفا جهت کالاهای وارداتی توسط واحدهای تولیدی که در خط تولید یا در محصول تولید شده در واحدهای مزبور مورد استفاده قرار می گیرد و راسا توسط واحدهای تولیدی مزبور وارد می شوند، تعلق می گیرد.

پیرحیاتی افزود: در صورتی که محموله های وارده طی چند بارنامه از نظر ترکیب اقلام و تعداد، ارزش مشابه باشند گمرک می تواند کل کالای یک یا چند محموله را به عنوان وثیقه حقوق ورودی در گمرک نگهداری و محموله های دیگر را به صورت نسیه ترخیص کند.