آرشیو چهار‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۴
فرهنگ و هنر
۲۲

رضا دربندی نوازنده سازهای کوبه ای: به داد موسیقی نواحی برسید

نشست خبری گروه موسیقی«کایر» ظهر سه شنبه در حالی برگزار شد که اعضای این گروه ضمن تسلیت به مردم داغ دیده در زلزله اخیر غرب کشور، از رایزنی برای برگزاری کنسرتی ویژه به نفع زلزله زدگان غرب کشور خبر دادند.

رضا دربندی نوازنده سازهای کوبه ای و عضو گروه اجرایی کنسرت موسیقی «کایر» با اشاره به حضور استادان بزرگ موسیقی نواحی در این گروه، حضورش به عنوان نوازنده را فرصتی بزرگ برای کسب تجربه در این زمینه دانست و گفت: «با توجه به حضور استادان مطرح موسیقی نواحی ایران، این کنسرت درس های مهم فرهنگی برایم خواهد داشت. نوازندگی در کنار این استادان برایم افتخار بزرگی است و از این بابت بسیار خوشحال هستم. اما در کنار این خوشحالی از اهالی رسانه عاجزانه تقاضایی دارم و آن هم اینکه به داد موسیقی نواحی برسید.»

او افزود: «هرچند که در کشور ما تعداد جشنواره ها و ارکسترهای دولتی به میزان استقبال مخاطبان بستگی دارد اما در این میان نباید از موسیقی نواحی هم غافل شویم. با توجه به تنوعی که موسیقی نواحی دارد، اختصاص یک جشنواره به آن در طول یک سال کافی نیست. به اعتقاد من این جریان باید به صورت مستمر در شهرهای مختلف اجرا شود. چرا که در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که همین استادان بزرگ موسیقی نواحی تقریبا آخرین بازمانده های این حوزه هستند و اگر حمایت کافی از آنان صورت نگیرد، تا چند سال آینده موسیقی نواحی و اقوام در کشور ما از بین خواهد رفت. استادان موسیقی نواحی در حالی در خارج از مملکت خودشان بیشتر می درخشند، که اینجا در فقر مطلق به سر می برند و این موضوع واقعا مایه تاسف است.»