آرشیو چهار‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۰
شهرستان ها
۷

شهردار اهواز: یک ریال عوارض آلایندگی به بزرگ ترین تولیدکننده نفت کشور نمی دهند

شهردار اهواز گفت: اهواز بزرگ ترین تولیدکننده نفت کشور است اما حتی یک ریال هم پول آلایندگی نفت به آن تعلق نمی گیرد.

اهواز- خبرنگار کیهان: «منصور کتانباف» در نشست با اعضای کمیسیون عمرانی شورای شهر اهواز و نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در محل ستاد فرماندهی قرارگاه کربلا اظهار کرد: جای تاسف دارد که با وجود گذشت 12 سال از کلید خوردن پروژه متروی اهواز نتوانستیم حتی بخشی از آن را راه اندازی کنیم. در حال حاضر شرایط به گونه ای است که می توان این پروژه را از ایستگاه میدان فرودگاه تا ایستگاه فلکه ساعت به طول 23 کیلومتر راه اندازی کرد که معادل 50 درصد خط یک قطار شهری است.

وی با بیان اینکه برای این کار حداقل به حدود 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم افزود: اگر اوراق مشارکت برای تکمیل فاز یک این پروژه تا مرداد ماه به تصویب شورای شهر می رسید الان 300 میلیارد تومان مبلغ این اوراق را داشتیم.

شهردار اهواز گفت: پیمانکار مجدانه پای کار آمده است و کارگاه پروژه را هم فعال کرده و در حال ریل گذاری و تعمیر دستگاه حفار تونل(TBM) هستند و امیدواریم ظرف سه ماه آتی، حرکت به سمت ایستگاه میدان دانشگاه شروع شود.

کتانباف خطاب به همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: از شما می خواهیم بحث 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت پروژه قطار شهری اهواز را از طریق بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به طور ویژه پیگیری کنید.

وی تاکید کرد: همچنین 56 میلیارد تومان اسناد خزانه که جزو اعتبارات 96 ما و مصوب است نیز هنوز تخصیص داده نشده که درخواست داریم این موضوع را هم یا از طریق آقای نوبخت یا وزیر کشور و... پیگیری کنید تا این 56 میلیارد تومان تا قبل از آذرماه و ظرف چند روز آینده تخصیص یابد.

شهردار اهواز تصریح کرد: از یک ماه گذشته چرخ این پروژه به حرکت درآمده است و ادامه این حرکت بسته به تزریق پول است و اگر بخواهیم تا 20 یا 24 ماه دیگر همین 9 کیلومتر از پروژه بهره برداری شود باید این مبالغ را پرداخت کنیم.

کتانباف خاطرنشان کرد: هزار میلیارد تومان کف سهم استان از آلایندگی نفت است که 70 میلیارد این رقم سهم اهواز است که اگر همین پول را به ما بدهند خط یک مترو که هیچ بلکه خط دو، سه و چهار و پنج مترو هم راه می افتد.