آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۴
اقتصادی
۶

تحریم های امریکا؛ مشکل روند اتصال بین المللی کارت های بانکی

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اعلام کرد که در کنار تلاش برای اتصال ایران به نظام بین الملل پرداخت، انعقاد قراردادهای دوجانبه با کشورهای مختلف در این زمینه را در اولویت خود قرار داده است.

«ناصر حکیمی» در پاسخ به ایرنا درباره آخرین وضعیت مذاکره برای اتصال به نظام بین الملل پرداخت که پس از برجام کلید خورده است، اظهار داشت: مذاکره با شرکت های بین المللی پرداخت با هدف اتصال شبکه بانکی ایران به نظام پرداخت های بین الملل در دست انجام است.

وی با بیان اینکه این شرکت های بین المللی محدودیت هایی برای اتصال ایران دارند که یکی از آنها به موضوع تحریم های امریکا باز می گردد، گفت: وجود این محدودیت ها سبب شده تا بانک مرکزی ارتباطات دوجانبه بانکی با کشورها را جایگزین کند هرچند که این کار به معنی کنار گذاشتن تلاش برای پیوستن به نظام پرداخت بین الملل نیست.

حکیمی، مذاکره با روسیه و جمهوری آذربایجان و عراق برای پذیرش کارت های ایرانی در بانک های این کشورها و به طور متقابل کارت های بانکی کشورهای یاد شده در خاک ایران را نمونه ای از اقدام بانک مرکزی برشمرد و تاکید کرد که مذاکرات برای به نتیجه رسیدن این اتصال ها در دست انجام است.