آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۰
اقتصادی
۴

معاون وزیر صنعت و تجارت: دولت نتوانست به بعضی تعهداتش عمل کند

معاون اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کاستی هایی مانند بازرسی صنوف در زمینه رسیدگی به تولید وجود دارد، گفت: دولت به برخی تعهداتش نتوانسته به درستی عمل کند.

به گزارش فارس، حسن یونس سینکی در دهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف با تاکید بر لزوم ایجاد فروشگاه های زنجیره ای با سهامداری صنوف خرد اظهار داشت: سه میلیون واحد صنفی، 2/5 میلیون واحد دارای جواز و 500 هزار واحد بدون جواز امروز در معرض این پدیده جدید قرار گرفته اند.

وی این سوال را مطرح کرد که با توسعه یافتگی و تجاری شدن فعالیت ها چه پاسخی برای جامعه شبکه های سنتی خواهیم داشت و اصناف در بین 2900 شعبه فروشگاه های زنجیره ای چه سهمی دارند؟

معاون اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه باید برای بهره گیری از فرصت های فعلی وقت بگذارند، گفت: تهدیدی که پنج تا 10 سال دیگر متوجه جامعه خرد صنفی کشور می شود را چطور پاسخ خواهیم داد؟

یونس سینکی با اشاره به اینکه 17/5 درصد تولید ناخالص داخلی کشور در دست اصناف است، افزود: درصد قابل توجهی از شاغلین در بخش اصناف مدرک دیپلم یا زیر دیپلم دارند، در نتیجه برای آموزش این بخش باید دوره های تخصصی برگزار شود.به گفته وی، برای حمایت از تولید هفت ایستگاه تعریف شده که در کشورهای پیشرفته، بانک ها در ایستگاه دوم یا سوم قرار دارند اما در ایران بانک ها در ردیف 37 قرار دارند.معاون اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت به برخی تعهداتش نتوانسته به درستی عمل کند، ادامه داد: بازرسی صنوف یکی از این موارد است.

به گفته یونس سینکی، قاچاق از جمله نقاط آسیب زننده به اقتصاد کشور است و بخشی از مبارزه با قاچاق در اتخاذ سیاست های اقتصادی معنا می شود و صرفا در رفتارهای عملیاتی و بازرسی نتیجه نمی دهد.