آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۰
اقتصادی
۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت: میزان صادرات فولاد کشور را باید امسال به 9 میلیون تن برسانیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال باید میزان صادرات فولاد کشور را به 9 میلیون تن رسانده و برای تولید 55 میلیون تن فولاد قدم برداریم.

اصفهان- خبرنگار کیهان: محمد شریعتمداری در جمع مدیران و صاحبان صنایع کشور افزود: برای تحقق این امر باید به سمت دانش بنیان کردن بیشتر امور و ایجاد بازارهای باثبات صادراتی پیش برویم.

وی اظهار امیدواری کرد با تمهیداتی که مسئولان درنظر خواهند گرفت، بخش ساخت و ساز نیز به رونق لازم برسد تا سایر حوزه های مرتبط در بخش فولاد به شکل فعال تری بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تخصیص 10 هزار میلیارد تومان بودجه از سوی دولت برای نوسازی صنعتی کشور خبر داد و گفت: تمامی صنایع کوچک و بزرگ نیز می توانند از این امکان بهره مند شوند.

شریعتمداری همکاری خانه معدن ایران و ایمیدرو برای استفاده بهینه از ظرفیت های دانشی کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی را ضروری دانست و تصریح کرد: به کارگیری جوانان اندیشمند و توسعه دانش در حوزه معدن و صنایع معدنی بیشتر از تجهیزات اهمیت دارد.

وی توسعه معدن و صنایع معدنی را یکی از مهم ترین برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت خواند و گفت: برای این کار نیازمند جذب سرمایه های بیشتر داخلی و خارجی هستیم؛ زیرا متاسفانه امروز در کشورمان در بخش معادن و صنایع معدنی با کلاس جهانی با محدودیت مواجه هستیم؛ درحالی که در کشور ما ذخایر معدنی فراوانی وجود دارد؛ کما اینکه اخیرا اعلام شده یک ذخیره عظیم سنگ آهن در کشور شناسایی شده است که برآوردهای انجام شده نشان می دهد ظرفیت این معدن به اندازه کل معادن سنگ آهن کشور است.وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان نماد عینی و واقعی ایجاد ارزش افزوده و کامل زنجیره تولید یاد کرد.