آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۲
صفحه آخر
۱۲

نماینده کنگره آمریکا: ما در جنایات عربستان شریک هستیم

نماینده مجلس نمایندگان آمریکا طی مصاحبه ای گفته آمریکا به عربستان سعودی برای ارتکاب جنایت های جنگی در یمن کمک کرده است.

جنایت های گسترده آل سعود طی 2 سال گذشته در یمن و کشتار هزاران زن و کودک و پیر و جوان از یک سو، محاصره غیر انسانی این کشور از سوی دیگه که باعث شیوع وبا در یمن شده و بیش از یک میلیون نفر را درگیر خود کرده است صدای خیلی از حامیان این رژیم را نیز درآورده است به طوری که در اروپا و آمریکا بسیاری از سکوت و حمایت دولت های غربی از جنایت های آل سعود در یمن انتقاد می کنند.

در همین راستا «رو کانا»، قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت که کشورش به سعودی ها در ارتکاب جنایت های جنگی در یمن کمک کرده است. وی در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره تصمیم آمریکا برای حمایت از حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن را «اشتباه» دانست. وی گفت: «امروز اعتقاد من این است که ما داریم به عربستان سعودی در ارتکاب جنایت های جنگی در یمن کمک می کنیم»

ائتلاف تحت رهبری عربستان از فروردین ماه سال 1394، با هدف اعلامی بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن، این کشور را هدف حملات مرگبار هوایی قرار داده است. این حملات علیه یمن به نابودی زیرساخت های این کشور منجر شده و گسترش فقر و بیماری در این کشور فقیر عربی را به همراه داشته است.