آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۲
شهرستان ها
۷

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان: اغلب فروشگاه های برندهای خارجی مازندران واقعی نیست

ساری- خبرنگار کیهان - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: اغلب تابلوهای فروشگاه ها، بویژه مراکز تجاری در مسیر جاده های ساحلی که با برندهای خارجی مشاهده می شود، واقعی نیست.

محمد محمدپور عمران افزود: در حقیقت اینها اسامی کالاهای غیرمجاز و غیراصیلی هستند که به اسم شرکت های دارای اعتبار و شهرتهای بین المللی تبلیغ می شود.

وی تصریح کرد: در این راستا با همکاری اصناف بیش از 200 مرکز شناسایی و با تذکرات مختلف حدود 100 فروشگاه از این مراکز سریعا اقدام به تغییر نام و تعویض تابلو کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در همه جای دنیا، بازار هیچ کشوری اسامی برندهای خارجی را به صورت رایگان تبلیغ نمی کنند، گفت: این مراکز می خواهند با این کار ذائقه مردم ما را از تولید ملی دور نگه داشته و با این اسامی و تبلیغات کذب اصالت مردم ما را کمرنگ و به سودجویی بپردازند.

محمدپور در ادامه اظهار امیدواری کرد تا پایان سال همه مراکز و فروشگاه ها، نسبت به تغییر نام تابلوهای کاذب خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که جزو مصوبات تشکیلات امنیتی و انتظامی استان هستند، موظف به پیگیری، معرفی و برخورد با این متخلفین خواهند بود.

وی در خاتمه افزود: ابزارهای درون سازمانی تا پلمپ مراکز متخلف پیش رفته اند که توصیه ما به این مراکز این است که اگر رویه درست را در پیش نگیرند معرفی آنها به محاکم قضایی از طریق مجرای قانونی دور از دسترس نخواهد بود.