آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۲
شهرستان ها
۷

فقط 4560 واحد مسکونی روستایی شهرستان بناب مقاوم سازی شده اند

بناب - خبرنگار کیهان: فرماندار شهرستان بناب گفت: زلزله کرمانشاه نشان می دهد که باید آمادگی خود را در برابر اینگونه حوادث افزایش دهیم و مقاوم سازی ساختمان ها یکی از راه های کاهش چنین حوادثی است.

ولی الله فرج اللهی در شورای اداری این شهرستان افزود: متاسفانه در شهرستان بناب تعداد زیادی از ساختمان ها مقاوم نیستند و در مقابل کوچک ترین زلزله دچار مشکل و تخریب می شوند.

به گفته وی، از 15هزار و 500 مسکن روستایی موجود شهرستان تنها 4هزار و 560 واحد مقاوم سازی شده اند و 2هزار و 687 واحد جدید در شهر نیز با استفاده از تسهیلات مسکن مهر به طور خودمالکی مقاوم سازی شده اند.

وی با بیان اینکه شهرستان بناب در بررسی های صورت گرفته در تمامی شاخصه ها در استان آذربایجان شرقی جزو رتبه های برتر قرار دارد؛ گفت: در سال 96 در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در جریان 8 ماه گذشته 155 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای رونق کسب و کار و اقتصاد مقاومتی در شهرستان پرداخت شده است.

فرج اللهی همچنین از شهرستان بناب به عنوان قطب صادرات در استان نام برد و تاکید کرد: در 8 ماه گذشته بالغ بر 35 هزار تن صادرات از این شهرستان صورت گرفته است و گمرک بناب علاوه بر این شهرستان ها نیز خدمات ارائه می دهد.

معاون مدیرکل شهر و روستای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به پرداخت 330 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری های استان تصریح کرد: شهرستان بناب با توجه به ظرفیت های موجود امکان سرمایه گذاری در آن فراهم است؛ از این رو باید از این ظرفیت در راستای عمران و آبادانی و توسعه شهر استفاده و قدم های لازم برداشته شود.

خراسانی سپس با اشاره به کمرنگ شدن سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران گفت: به خاطر برخی مسائل اتفاق افتاده مردم نسبت به شهرداری کم اعتماد شده اند که این موضوع نیاز به بازنگری جدی دارد.