آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۲
اخبار کشور
۳

امام جمعه قم: مسئولان تلاش کنند اسکان دائم زلزله زدگان هرچه سریع تر میسر شود

قم - خبرنگار کیهان:

امام جمعه قم گفت: ملت و مسئولان در کمک و همدردی با زلزله زدگان حماسه آفریدند. مراقب باشید این حمایت ها در میانه راه فروکش نکند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم که با حضور گسترده مردم متدین این شهر در مصلای قدس برگزار شد افزود: مردم حماسه ساز کشورمان علی رغم اینکه خود دچار کمبودهایی هستند اما عشق نوع دوستی و جلب رضایت خداوند در وجود آنها زبانه کشید ونواقص معیشتی نتوانست مانع یاری رساندن به هموطنانشان شود.

وی اظهار داشت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم مناطق زلزله زده قهرمانان و پهلوانان دفاع از ایران عزیز هستند لذا همه ملت در اقصی نقاط کشور و همه مسئولین مدیون جهاد و رشادت های مصیبت زده های امروز هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن سرما و بارندگی، گفت: مردم و مسئولین دست در دست هم تلاش کنند دردها و رنج های مردم این منطقه بیشتر از این افزایش نیابد و هرچه سریع تر به اسکان دائم برسند.

وی با تسلیت به کسانی که بستگان خود را در این زلزله از دست دادند، اظهار داشت: خدای متعال جبران کننده و رحیم است و از فضل خود به شما آرامش و سکینه خواهد رساند.

خطیب جمعه قم در ادامه به گروگان گرفتن نخست وزیر لبنان توسط آل سعود اشاره کرد و بیان داشت: آل سعود متاثر از فرهنگ بدوی و توحش جاهلی مرتکب خطایی زشت شد و به جای پیروزی شکستی فاحش نصیبشان گردید و دربرابر افکار عمومی جهانیان سرافکنده و خجل شدند.

وی تصریح کرد: خوی قدرت طلبی، آل سعود را مضحکه عام و خاص کرده است و با این اقدامات مرگ خود را تعجیل می کنند. آنها تا جایی به سقوط نزدیک شده اند که برای اهداف باطل خود متوسل به اسرائیل و صهیونیزم بین الملل یعنی دشمنان قسم خورده اسلام شده اند!