آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۲
اخبار کشور
۳

پلیس آگاهی: مردم برای کمک به زلزله زدگان مراقب کلاهبرداران باشند

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش کمک به زلزله زدگان هشدار داد.

سرهنگ محمدرضا اکبری به پایگاه خبری پلیس گفت: برخی افراد سودجو با قرار دادن شماره حساب هایی در شبکه های مجازی و سایت های اجتماعی درخصوص کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

اکبری با اشاره به اینکه مردم با اطلاع از این موضوع باید از دادن این گونه مبالغ برای کمک پرهیز کنند، افزود: این شماره حساب ها واقعی نیست و افراد سود جو برای منافع خود آنها را اعلام می کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: هر گونه کمک های نقدی و غیر نقدی مردم شریف کشور ایران به منظور کمک به زلزله زدگان کرمانشاه در هر حوزه ای باید از طریق سازمان مربوطه همچون هلال احمر و یا نهادهای متولی دیگر، شماره حساب رسمی آن و از طریق سایت های واقعی و معتبر اعلام شود.

وی ضمن توصیه به شهروندان مبنی بر اینکه در صورت مشاهده اخبار و اطلاعاتی در این خصوص، مراتب را به نزدیکترین مقر پلیس آگاهی و واحدهای مبارزه با جعل و کلاهبرداری در سراسر کشور یا پلیس 110 اعلام کنند، گفت: افراد درخصوص مشاهده این شماره حساب ها در سایت های اجتماعی نیز می توانند موضوع را به پلیس فتا اعلام کرده تا پلیس نیز برای پیگیری و ارجاع به مرجع قضائی اقدام کند.