آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۲
اخبار کشور
۳

حرکت زائران پیاده امام رئوف به مشهدالرضا (ع)

مدیر روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: بالغ بر 62 هزارو850 زائر پیاده در مسیر های منتهی به مشهد الرضا(ع) در حال حرکت هستند.

حسین رضایی افزود: تاکنون بالغ بر 13هزارو300 زائر پیاده نیز برای شرکت در عزاداری های ایام پایانی ماه صفر وارد مشهد شده اند.

وی با بیان اینکه این تعداد در قالب بیش از یک هزار کاروان عازم مشهد شده اند، اظهار کرد: از این تعداد هفت هزار و 564 نفر از جاده قوچان، سه هزار و 575 نفر از جاده نیشابور، یک هزارو200 نفر از تربت حیدریه، 520 نفر از فریمان و 540 نفر از مسیر کلات وارد مشهد شده اند.

وی اظهار کرد: برای پذیرایی از زائران برخی اقلام از قبیل برنج، چای، روغن، قند و شکر، خرما و خشکبار مورد نیاز است که مردم می توانند کمک های خود را برای زائران پیاده رضوی به صورت غیرنقدی به ستاد جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی واقع در مشهد، خیابان فدائیان اسلام، بین فدائیان اسلام 2 و 4 تحویل دهند.

وی ادامه داد: این جمعیت علاوه بر خدمات دهی به زائران پیاده رضوی، بخشی از امکانات این حوزه را برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه اختصاص داده است.

وی یک دستگاه نانوایی سیار و اقلامی از مواد خوراکی را بخشی از این کمک ها عنوان کرد و گفت: کمک به زلزله زدگان در حال جمع آوری است که به زودی ارسال می شود.

پیش بینی می شود طی روزهای پایانی ماه صفر امسال 320 هزار زائر پیاده وارد مشهد شوند.

پارسال 270 هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شدند.

استاندار خراسان رضوی هم گفت: 75 هزار زائر پیاده در محورهای خراسان رضوی در حال تردد هستند و تاکنون بیش از 40 هزار نفر وارد مشهد شده اند.

علیرضا رشیدیان با حضور در محور چناران- مشهد از روند خدمات رسانی به زائران در موکب آستان قدس رضوی دیدن کرد و افزود: مردم استان خراسان رضوی اعم از خیرین، دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح تمام امکانات خود را برای استقبال از زائران رضوی بسیج کرده اند و این خدمات علاوه بر 800 کیلومتر محورهای استان در 400 مدرسه، هیئت های مذهبی و غیره در حال خدمات به زائران پیاده امام هشتم(ع) هستند.