آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۷۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

فعالیت سامانه بارشی جدید در شمال و شمال غرب کشور

بارندگی در مناطق زلزله زده از فردا آغاز می شود

از روز یکشنبه درمناطق زلزله زده افزایش ابر و از بعد از ظهر این روز و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه بارندگی، گاهی رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد که در مناطق کوهستانی و سردسیر احتمال بارش به صورت برف وجود دارد.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، از بعد از ظهر یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی نقاط شمال غرب و غرب افزایش ابر، بارش باران،گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود. این سامانه در روز دوشنبه تقویت شده و علاوه بر مناطق فوق، به تدریج بخش هایی از نواحی مرکزی را نیز در بر می گیرد. روز سه شنبه نیز در نیمه غربی کشور بارش باران، گاهی رعدو برق و وزش باد پیش بینی می شود. روزهای دوشنبه و سه شنبه در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب و غرب بارش برف دور از انتظار نمی باشد.

بر این اساس، از بعد از ظهر یکشنبه بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط استان های آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان و شمال ایلام و روز دوشنبه بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان و قزوین پیش بینی می شود.

همچنین به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه پدیده گردوخاک در برخی نقاط غرب و جنوب غرب دور از انتظار نمی باشد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی نیز به تسنیم گفت: طی امروز و فردا شهرهای صنعتی به دلیل پایدار بودن دما دچار افزایش غلظت آلاینده ها می شوند که ساکنان کلان شهرها و شهرهای صنعتی باید به این وضعیت توجه جدی داشته باشند و گروه های حساس از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

احد وظیفه افزود: طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه باد و باران به همراه کاهش دما بخش های غربی و نقاط زلزله زده را در بر می گیرد که حتی دمای هوا در برخی ساعات به صفر درجه هم می رسد؛ ضمنا بارش ها در نقاط کوهستانی و سردسیر نیمه غربی به صورت برف خواهد بود.