آرشیو دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۵۷
صفحه آخر
۱۶
در حاشیه، در متن

باز هم حاشیه سازی مسکن مهر

علی شکوهی

می دانستم که مساله مسکن مهر به خاطر ماهیت آن و خطاهایی که در پرونده آن هست، جنجال برانگیز می شود و به همین دلیل چند روز قبل در همین ستون نوشتم که تا اطلاعات کاملی درباره میزان تخریب مسکن مهر بر اثر زلزله منتشر نشده است و تا وقتی زلزله زدگان به کمک های ضروری نیاز دارند و تا زمانی که وضعیت مسکن مهر سرپل ذهاب از منظر کارشناسی بررسی نشده، بهتر است در این باره از منظر سیاسی حرف نزنیم.

متاسفانه آقایان از بزرگ و کوچک در این باره حرف هایی زدند که بعدا هم می شد مطرح کرد. مگر مسابقه است که برای گفتن هر حرفی تعجیل می کنیم و منتظر پخته شدن کلام نمی مانیم؟

به این حرف های نپخته و خام و غیرکارشناسی و قطعا سیاسی باید اضافه کنیم سخنان یکی از کسانی را که در دفتر رهبری مشغولند و خوف آن می رود که اینگونه اظهارات امثال ایشان به جایگاه رهبری در اذهان مردم صدمه وارد کند. این بنده خدا در فیلمی که از او منتشر شده، آگاهانه و با اطلاع از اینکه در حال ضبط سخنان وی هستند و حتی برای انتشار از وی اجازه هم می گیرند، به معاون اول رییس جمهوری «لعنت» می کند که از نظر دینی و فقهی یکی از بدترین شکل اعلام برائت است و بسیاری از علما در استفاده از این روش و این کلمات، سختگیرند و به کار بردن آن را برای مومنان حرام می دانند.

سخن بنده این نیست که حق با کیست و در مسکن مهر سرپل ذهاب در جریان زلزله چه گذشته است و جناب روحانی و جهانگیری درباره میزان تلفات و تخریب ها راست می گویند یا حامیان دولت قبل و امثال این بنده خدا. صحبت سر این است که آیا ما مجازیم درباره این موضوع تخصصی قبل از اعلام نظر کارشناسان و مطلعان سخنی بگوییم؟

آیا اگر قرار است نظر بدهیم باید با این ادبیات حرف بزنیم؟ آیا رعایت شان و جایگاه و نسبت و رابطه ها را نباید بکنیم و در نخستین اظهارنظر علنی که از ما منتشر می شود باید چنین ادبیاتی داشته باشیم؟