آرشیو پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۰
فن آوری
۸
گیم نت

شهرزاد قصه گو شوید

علی ماندگاری

اگر به داستان های قدیمی ایرانی علاقه داشته باشید حتما بازی که برای این آخر هفته شما در نظر گرفته ایم را دوست خواهید داشت. نام این بازی «شهرزاد» است. همان طور که از اسم بازی هم پیداست محتوای این برنامه از داستان شهرزاد قصه گو و هزار و یکشب الهام گرفته است.

بازی شهرزاد روایتگر ادبیات و تمدن کهن ایرانی است. در این بازی از چهره های معروف قصه های هزار و یک شب شهرزاد، مانند سندباد بحری، قارون بازرگان و... برای شخصیت پردازی داستان بازی استفاده شده است. شهرزاد آن طور که نظرات منتقدان و کاربران در شبکه های اجتماعی نشان می دهد یک بازی خوش ساخت با طراحی جالب است. گیم پلی بازی سبک ماجراجویی و معمایی دارد. گرافیک این بازی امتیاز قابل توجه ای در بسیاری از بررسی ها دریافت کرده است. کاراکترهای بازی دقیقا با شکل و شمایلی که نشان دهنده فرهنگ و تمدن ایرانی است طراحی شده است. دیالوگ هایی هم که شخصیت های بازی بیان می کنند با ادبیات غنی و کیفیت صدای قابل توجه ای پخش می شود.

در این بازی باید به شهرهای باستانی سفر کنید، گنج های کهن را پیدا و خانه خود را با گنجینه ها تزئین کنید. کار اصلی شما در این سفرها این است که باید اشیای پنهان در تصویر را بیابید، پازل ها را حل کنید و با کسب مهارت به شهر های جدید سفر کنید و گنج های جدیدی را به خانه بیاورید. در این بازی 10 شهر و شصت مرحله، بازی های متنوع در نظر گرفته شده است. شاید در ابتدا کمی انجام بازی برایتان گیج کننده باشد. به بیان ساده تر زمانی که در شروع بازی با شهرزاد قصه گو همراه شوید او به شما خانه ای می دهد که خرابه ای بیش نیست و محل نگه داری گنج هایی است که در بازی پیدا می کنید. در نهایت شما باید در مراحل مختلف بازی این خانه را با سلیقه خود از نو بسازید. برای این کار نیاز به سکه دارید. برای به دست آوردن سکه هم کافی است معماهای مطرح شده در مراحل بازی را حل کنید. این بازی که توانسته جوایز مختلفی هم از جشنواره های بازی تهران به دست بیاورد به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.