آرشیو چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۲
ورزش
۱۸
یادداشت

حواسمان به رندی AFC باشد

حسین خلیلی

کنفدراسیون فوتبال آسیا در روزی که یک آقابالاسر در جلسه کمیته اجرایی خود داشت، مجبور شد مصوبات کمیته مسابقات کنفدراسیون را تائید و تصویب کند. اما در گزارشی که در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده، بدون آن که نامی از ایران برده باشد، اسم سه کشور عربی قطر، امارات و عربستان قید شده و آمده این کشورها باید در خانه خود میزبانی کنند.

گرچه کمیته اجرایی تمامی مصوبات کمیته مسابقات را تائید کرده که در بیانیه پایانی آن کمیته نام ایران بصراحت ذکر شده؛ اما در هر حال ایران باید مراقب باشد که دوباره در دام اتحاد عربستانی ها با شیخ سلمان و مدیران AFC نیفتد. کمیته مسابقات و همین طور کمیته اجرایی خواسته اند فدراسیون های فوتبال از دولت های خود تضمین بگیرند تا امنیت تیم های مهمان به طور کامل تامین شود.

ایران به دلیل ارتباط خوب نهادهای امنیتی با فدراسیون فوتبال مشکلی در این زمینه ندارد؛ اما این تضمین باید خیلی زود به دست مدیران AFC برسد تا بهانه دیگری در دست نداشته باشند. تنها چند روز قبل الهلال در فینال لیگ قهرمانان آسیا مغلوب تیمی از ژاپن شد و حالا هم کنفدراسیون فوتبال آسیا در جهت عکس نظر آنها به میزبانی ایران رای داد تا روزهای تلخ عربستان کامل شود. با این حال مدیران فدراسیون فوتبال باید همه راه های بهانه جویی عربستانی ها و بعد از آن اماراتی ها را مسدود کنند تا روزهای تلخ باشگاه های ایرانی در فصل گذشته لیگ قهرمانان، دوباره تکرار نشود.