آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۹۶۹
صفحه آخر
۱۶
هشتگ روز

قوانینی که بیشتر ایرانی ها یک بار هم آن را نخوانده اند

سال 1358 برای اولین بار قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در 177 اصل از سوی مجلس خبرگان تصویب شد و همان سال به همه پرسی گذاشته شد. نتیجه همه پرسی با رای مثبت اعلام شد و به این ترتیب قانون اساسی بخشی از قوانین زندگی مردم شد.

امسال و در سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال 58، به لطف شبکه اجتماعی توییتر، بستری برای کاربران این رسانه فراهم شد تا با استفاده از هشتگ «قانون_اساسی» عقایدشان را درباره تمام موضوعاتی که در زیر شاخه «قانون اساسی» می گنجد، مطرح کنند و نسبت به چند و چون قانون اساسی در جامعه امروز واکنش نشان بدهند: کاربری توییت کرده: «ماه آذر همیشه مرا یاد روز قانون اساسی می اندازد.

قوانینی که به یقین می توان گفت بیشتر ایرانی ها یک بار هم آن را نخوانده اند. قوانینی که به خاطرش خون ها داده شد و مانند سایر موارد در این کشور با آن سلیقه ای و مصلحتی برخورد شد.» کاربر دیگری نوشته: «در حواشی روز قانون اساسی یادی هم از اصل چهلم این قانون کنیم و کاش همه دست کم به این یکی عمل می کردیم: اینکه هیچ کس نمی تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد».

خبرگزاری ایرنا توییت کرده: «شورای نگهبان طرح تقویت بسیج را مغایر با قانون اساسی و از وظایف و اختیارات رهبری دانست».

در نهایت علی شکوری راد، سیاستمدار اصلاح طلب و دبیرکل حزب اتحاد ملت هم توییت کرده: «به نظر می رسد احمدی نژاد اخیرا فرصت کرده قانون اساسی و قانون آیین دادرسی را بخواند که با حقوق ملت، مفاهیم حقوقی و بایدهای قضایی آشنا شده است.

حرف های جدی جدیدی در مورد موضوعات قدیمی می زند. احتمالا به آرشیو 20 سال گذشته مطبوعات و رسانه های اصلاح طلب هم مراجعه داشته است.»