آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۷
جامعه
۱۷

نمره امتحان نهایی دخترها بهتر از پسرها

معاون ارزشیابی آموزشی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان این که میانگین نمره قبولی دانش آموزان در امتحانات نهایی 12 است، گفت: میانگین نمره قبولی دانش آموزان در امتحانات نهایی رشته های ریاضی فیزیک از بقیه رشته های نظری بیشتر است.

سلامت صفری در گفت و گو با آنا با بیان این که میانگین نمره قبولی دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد 96 در همه رشته ها و شاخه های تحصیلی 12/19 است، ادامه داد: درصد قبولی دانش آموزان در امتحانات نهایی 81/5 درصد گزارش شده است.

وی افزود: میانگین نمره قبولی پسران در امتحان نهایی خرداد 10/9 است و میزان قبولی آنها 4/74 درصد گزارش شده است. همچنین میانگین نمره قبولی دختران در امتحان نهایی خرداد 13/2 است و میزان قبولی آنها 87/6 درصد گزارش شده است.

معاون ارزشیابی آموزشی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان این که درصد قبولی دانش آموزان در رشته ریاضی فیزیک بیش از دانش آموزان بقیه رشته های علوم نظری است، خاطرنشان کرد: میانگین نمره دانش آموزان کل کشور در رشته ریاضی فیزیک 13/4 و میزان قبولی آنها 86/8 درصد بوده است.

وی افزود: همچنین میانگین نمره دانش آموزان کل کشور در رشته علوم تجربی 4/13 و میزان قبولی آنها 2/86 درصد گزارش شده است. این درحالی است که میانگین نمره دانش آموزان رشته علوم انسانی 11/05 و میزان قبولی آنها 75/ 9 درصد بوده است.