آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۷
جامعه
۱۷

بودجه 97 بدون افزایش تقدیم شورای شهر می شود

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: با توجه به بودجه 96 مجبور شدیم، بودجه 97 را با چشم انداز یک بودجه انقباضی ببندیم و به احتمال زیاد، بودجه 97 بدون افزایش، تنظیم و به صحن شورای شهر ارائه می شود.

به گزارش آنا، حجت الله میرزایی با بیان این که بودجه 97 در دست تدوین است و تا زمان بندی اعلام شده به شورای شهر اعلام خواهد شد، به کسری بودجه در سال 96 اشاره و اعلام کرد: بودجه 96 با کسری قابل توجهی مواجه است، زیرا براساس مصوبه برنامه ششم، سهم کلانشهرها از درآمد مالیات بر ارزش افزوده کاهش پیدا کرده و سهم شهرداری تهران از این موضوع کاهش 2000 میلیارد تومانی است. با توجه به رکود مسکن، فروش تراکم به صورت قابل ملاحظه کاهش پیدا کرده و شهرداری تهران در این زمینه با کاهش هزار میلیارد تومانی تامین منابع مواجه شده است.

وی با بیان این که یکی از منابع اصلی درآمد شهرداری حاصل از عوارض است، تصریح کرد: شهروندها با توانایی مالی و استفاده از خدمات شهری آن را تامین می کنند. البته بخشی از آن توسط دولت ها و مشارکت های مالی خصوصی تامین می شود. در گذشته 80درصد بودجه شهرداری تهران متکی به ساخت وسازها بود، اما امروز این موضوع نه امکان پذیر است و نه مطلوب، زیرا این اقتصاد فسادآور است.