آرشیو پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۶
صفحه آخر
۱۲

راهپیمایی عظیم مردمی در صنعا به شکرانه پایان فتنه

مردم یمن در حمایت از دولت نجات ملی و به دنبال پایان توطئه اخیر در صنعا و هلاکت علی عبدالله صالح، راهپیمایی عظیمی برگزار کردند و وحدت خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فارس، شمار زیادی از شهروندان یمن به دنبال حوادث اخیر صنعا و در حمایت از دولت نجات ملی و پشت سر گذاشتن توطئه اخیر دست به راهپیمایی بزرگی در شهر صنعا و دیگر استان های یمن زدند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی بزرگ با در دست داشتن پرچم های یمن و دست نوشته هایی با موضوع مقاومت در برابر اشغالگران و شکست توطئه دشمنان، ضمن تبریک پیروزی در «زنده به گور کردن فتنه» و توطئه اخیر از دولت نجات ملی و نیروهای مقاومت در برابر متجاوزان و مزدوران تقدیر و تشکر کردند.

«محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن هم طی سخنانی در جمع تظاهر‎کنندگان یمنی در صنعا یک روز پس از کشته شدن علی عبدالله صالح اعلام کرد که ملت یمن و نه حزب و مذهب، در تحقق امنیت در کشورشان پیروز شدند. «محمدعلی الحوثی» با بیان اینکه «ما انتقام‎جو نیستیم» گفت: «برخی فرزندان علی عبدالله صالح در بیمارستان هستند و برای درمان آنها اقدام کردیم، در حالی که می توانستیم آنها را بازداشت کنیم.»

وی تصریح کرد: «مدارکی در اختیار داریم که نشان می دهد، خیانت صنعا با هماهنگی عربستان و امارات بود و اسنادش نیز موجود است.»

گفتنی است برخی معتقد بودند با مرگ علی عبدالله صالح، عامل فتنه صنعا و مهره امارات و آل سعود که مدتی در جبهه انقلابیون بود، بین انقلابیون یمن شکاف ایجاد خواهد شد اما با این راهپیمایی، این تحلیل هم رنگ باخت.