آرشیو پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۰
صفحه آخر
۱۶
مکث

نمایش «عاقبت عشاق سینه چاک» توقیف شد

نمایش «عاقبت عشاق سینه چاک» بعد از دو شب اجرا به دستور مرکز هنرهای نمایشی توقیف و بلیت فروشی آن هم تا اطلاع ثانوی متوقف شد. مرکز هنرهای نمایشی دلیل متوقف کردن اجرای این نمایش را «مغایرت اثر نمایشی با نسخه بازبینی» ذکر کرده بود که بهنام تشکر در گفت و گو با ایلنا این مساله را بشدت رد کرد و گفت «چنین چیزی صحت ندارد.» تشکر معتقد است چنین مساله ای نمی تواند صحت داشته باشد چرا که چیزی که در بازبینی اتفاق افتاده با آنچه اجرا کردیم اختلافی نداشته و «واو به واو» آنچه که بازبین ها دیدند را روی صحنه بردیم.

به گفته تشکر در نامه ای که آقای مهدی شفیعی به آنها نوشته این گونه آمده که تا اطلاع ثانوی اجرایی نداشته باشید؛ او می گوید: «نمی دانم اطلاع ثانوی ایشان چه روزی خواهد بود اما طبیعتا ایشان روز شنبه بازمی گردند و جلسه ای با ایشان خواهیم داشت تا ببینیم در آن جلسه چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؛ نتیجه جلسه را حتما اعلام خواهم کرد.» تشکر با بیان اینکه «ترجیح می دهم درباره این موضوع تا روز شنبه که تعطیلات تمام می شود و آقایان از مسافرت برمی گردند حرفی نزنم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد» گفت: «قویا این موضوع را تکذیب می کنم که چیزی که ما در صحنه داشتیم اجرا می کردیم با آن چیزی که در بازبینی اجرا می کردم، تفاوتی داشته است. واو به واو و همه آن چیزی که بازبین ها دیدند، در روی صحنه تماشاخانه پالیز اجرا شد. هرکسی این حرف را زده دروغ محض است.»

به گفته «بهنام تشکر» این اثر دوبار بازبینی شد؛ یکبار برای اجرا در تماشاخانه شهرزاد بازبینی شد و مجوز گرفت و یکبار هم برای تماشاخانه پالیز که آن هم مجوز و تایید اجرا گرفت.