آرشیو پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۶
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد بسیجی شهید محمود آزادی

ما می جنگیم و می میریم، تا اسلام پیروز شود

بسیجی شهید محمود آزادی در دهم مرداد ماه 1340 در تهران چشم به جهان گشود. از همان کودکی با اصول و مبانی دینی آشنا گردید. پس از مقطع راهنمایی درس را رها نموده و وارد عرصه کار شد و به توزیع ظروف پلاستیک در کارگاهی مشغول گردید. او که در خانواده ای مذهبی رشد یافته بود، با مسجد انس و الفت بسیار داشت. حتی در زمانی که مشغول به کار بود، در وعده های نماز، کار را تعطیل کرده و در مسجد حضور می یافت و موذن مسجد نیز بود. در بحبوحۀ انقلاب، در تظاهرات و دیگر فعالیت ها نقش ایفا می نمود و با پیروزی شکوهمند ایران اسلامی به عضویت بسیج مسجد حضرت ولی عصر(عج) شهر ری درآمد و به فعالیت های اجتماعی و مذهبی می پرداخت.

در سال 1361 ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. در زمان جنگ تحمیلی همچون گذشته خود را مسئول دانسته و او که با فرهنگ ایثار و شهادت پیش از این آشنا گردیده بود؛ دلاورانه و مشتاقانه به نیروهای سپاهی ملحق شده و عازم عرصه نبرد گردید و در سمت آرپی جی زن به دفاع از شرف و ناموس کشورش پرداخت. وی در سال 1363 دچار موج گرفتگی شد و در بیمارستان اهواز بستری شد، اما دوباره عازم جبهه گردید و این بار تیر بعثی ها پیشانی او را هدف گرفت و در تاریخ 25 اسفند 1364 در منطقه سلیمانیه به مقام والای شهادت نائل گردید. پیکر پاکش در قطعه 50 بهشت زهرا(س) قرار دارد.

بخشی از وصیت نامه:

شعار رزمندگان این است: یا زیارت یا شهادت، چون نمی خواهیم سرافکنده در جهان زندگی کنیم، ما می جنگیم و می میریم، تا اسلام پیروز شود و اسلام را با خون خود آبیاری می کنیم؛ آری مسلمان تن به هیچ ذلتی نمی دهد. عزیزانم امام را تنها نگذارید.