آرشیو پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۰
جهان
۱۲

دو خط خبر

سعود المعجب، دادستان کل عربستان سعودی اعلام کرد: شمار متهمانی که کمیته مبارزه با فساد، آنان را احضار کرده به 320 نفر رسیده است. المعجب همچنین گفت: حساب بانکی 376 نفر که شامل افراد بازداشت شده و نیز بستگان آنان هستند، مسدود شده است. پادشاه عربستان 13 آبان ماه دستور تشکیل یک کمیته مبارزه با فساد به ریاست پسرش محمد بن سلمان را داد که طی آن ده ها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و سابق سعودی بازداشت شدند.

چهار نظامی عربستانی در درگیری ها با نیروهای دولت وحدت ملی یمن (انصارالله) در مرز جنوبی عربستان با یمن کشته شدند.

اریک پاهون، سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، با ادعای مقابله واشنگتن با داعش گفت: تا هر زمان که لازم باشد، در سوریه خواهیم ماند. هم اکنون دست کم دو هزار نفر از نیروهای زمینی امریکا بدون هماهنگی با دولت سوریه و با ادعای مبارزه با داعش در این کشور حضور دارند.​​​​​​

روز گذشته بمب افکن های استراتژیک امریکا بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمدند. این اقدام بخشی از رزمایش مشترک میان این کشور با کره جنوبی با هدف هشدار به آزمایش های موشکی پیونگ یانگ به شمار می رود.

روز سه شنبه، «میخائیل ساکاشویلی» رئیس جمهوری پیشین گرجستان و رهبر مخالفان دولت در اوکراین به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت اوکراین بازداشت شد.