آرشیو پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کنکور 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد: افشاگری رئیس دانشگاه آزاد درباره پشت پرده حذف نشدن کنکور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کنکور 8هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و به همین دلیل برخی اجازه نمی دهند حذف شود.

به گزارش فارس، فرهاد رهبر در حاشیه مراسم روز دانشجو در واحد تهران غرب این دانشگاه در جمع خبرنگاران در رابطه با برگزاری مستقل آزمون های مقاطع مختلف، گفت: این مسئله را باید از وزارت علوم و سازمان سنجش بپرسید.

رهبر ادامه داد: در برنامه ریزی ها در مورد این مسئله صحبت شده و بررسی صورت گرفته است و دانشگاه آزاد نیز عضو کمیته بررسی است، پیشنهاد بنده بود که حذف کنکور که مدت ها مسکوت باقی مانده مورد بررسی قرار بگیرد که همان لحظه رئیس جمهور دستور داد شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته ای را تشکیل داده و این مسئله را در دستور کار بگذارد تا این کمیته بتواند برنامه عملیاتی حذف کنکور را بررسی کند.وی افزود: در دنیا چند کنکور در سال برگزار می شود و یک فرد می تواند تا بالاترین نمره ای که از کنکورها می گیرد در دانشگاه ها پذیرش شود.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: یکی از پیشنهادهای دانشگاه آزاد این است که به جای برگزاری یک کنکور در سال و وارد کردن استرس به خانواده ها چند بار در سال امتحان بگیریم و بالاترین نمره فرد ملاک پذیرش باشد، اما چرا این اتفاق نمی افتد؟

رهبر تصریح کرد: یک لولا میان نظام پرورشی و آموزش عالی کشور وجود دارد که بر این اساس 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی کنکور است، یعنی کلاس های کنکور و برگزاری آزمون و مسائل این چنینی دارای 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی است که افرادی اجازه نمی دهند کنکور حذف شود.

وی افزود: ببینید این افراد چه کسانی هستند و چرا نمی گذارند کنکور حذف شود؟ چرا به جامعه استرس می دهند و اجازه نمی دهند نظام آموزش عالی در ایران مانند دنیا عمل کند؟ این طرح را دنیا اختراع کرده و ما می توانیم از آن استفاده کنیم.