آرشیو پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۶
اخبار کشور
۲

نقوی حسینی: با شکست داعش حیثیت آمریکا زیر سوال رفت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دشمنان با ایجاد داعش برنامه ریزی کرده بودند تا فتنه ای 100 ساله در دنیای اسلام ایجاد کنند، گفت: این فتنه با مقاومت همه آزادی خواهان و به ویژه محور مقاومت تمام شد و امروز حیثیت آمریکا زیر سوال رفته است و به همین دلیل عصبانی هستند.

به گزارش فارس، سیدحسین نقوی حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، داعش را فتنه قرن بیست و یکم دانست و گفت: تکیه بر فرهنگ بسیجی، پیروزی بزرگ محور مقاومت بر فتنه بزرگ قرن بیست و یکم حاصل شد و ساختار امنیتی جمهوری اسلامی ایران و سربازان گمنام امام زمان(عج) به گونه ای به اسناد و مذاکرات خصوصی داعش دسترسی پیدا کردند که باورشان نمی شود ایران چگونه به این کنترل و نظارت دست یافته است.

نماینده پیشوا، ورامین و قرچک اظهار کرد: آنها برنامه ریزی کرده بودند که فتنه ای را ایجاد کنند که 100 سال جهان اسلام را درگیر کند و این فتنه در گسلی خونین طراحی شده بود.

نقوی حسینی افزود: این فتنه با مقاومت همه آزادی خواهان و ملت های آزادی خواه مسلمان به ویژه محور مقاومت تمام شد و امروز حیثیت آمریکا زیر سوال رفته است و به همین دلیل عصبانی هستند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی برای اولین بار طی صدسال گذشته، بحرانی را بدون آمریکا حل کرده است و حتی در مذاکرات بین المللی هم آمریکا را کنار گذاشت، چون آمریکایی ها تلاش کردند مذاکرات ژنو را محور حل سوریه قرار دهند اما جمهوری اسلامی ایران مذاکرات آستانه را جایگزین آن کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه مذاکرات آستانه، بحران سوریه را مدیریت کرد، برای آمریکا غیرقابل تحمل است و مثلت رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان هر کاری که بتوانند علیه جمهوری اسلامی می کنند زیرا که با این اتفاق، اعتبارشان زیر سوال رفته است و ناکامی ها و شکست های زیادی را نصیبشان کرده است.