آرشیو پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۳۴
دیپلماسی
۳

کوتاه دیپلماسی

افتتاح ساختمان جدید سفارت انگلیس توسط بوریس جانسون

ایسنا: صفحه توییتر سفارت انگلیس در تهران نوشت: ساختمان جدید این سفارت در جریان سفر بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، به ایران به دست او افتتاح شده است.

آمادگی ایران برای آتش بس در یمن

ایرنا: وزیر امور خارجه در پیامی توییتری تاکید کرد: پایان دادن به کابوس جنگ در یمن، مسئولیت مشترک همه ماست. ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر افزود: ما این فهم فزاینده را که هیچ راه حلی نظامی در این زمینه وجود ندارد، مورد استقبال قرار داده ایم. آمادگی کمک برای هرگونه تلاش در راستای دستیابی به آتش بس فوری، ارسال کمک بشردوستانه و گفت وگوی یمنی - یمنی را داریم.

حل مشکلات بانکی ایرانیان مقیم چین

ایسنا: سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن خبر داد: در ادامه پیگیری های مستمر، تماس ها و مذاکرات سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با مقامات سیاسی و بانکی این کشور برای حل مشکلات بانکی ایرانیان عزیز مقیم، روز گذشته مقامات مسئول دولت چین به این سفارت اعلام کردند به موجب تصمیمات متخذه از سوی ارگان های ذی ربط، دستورالعملی به بانک های این کشور صادر شده تا اتباع کشورمان بتوانند از خدمات معمول بانکی بهره مند شده و محدودیت ها و تضییقات بانکی پیشین مرتفع شود.به نظر می رسد رویه اداری ابلاغ دستورالعمل یادشده از سوی شعبات مرکزی بانک ها به سایر شعب، زمانبر خواهد بود. بدیهی است ابلاغ و حسن اجرای دستور العمل گفته شده و رفع محدودیت های بانکی هم وطنان عزیز، کمافی السابق با اولویت بالا در دستور کار این سفارت بوده و افتتاح مجدد حساب برای هم وطنانی که حساب بانکی آنها مسدود شده، در دست پیگیری است.