آرشیو دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۶
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
نگاه

فاصله سرمایه با والیبال جهان

رضا مومنی مقدم (کارشناس والیبال)

بازیکنان و کادر فنی بانک سرمایه پس از قرعه کشی مصاحبه هایی انجام دادند که ترمز تیم را در جام باشگاه های جهان کشید. این تیم با توجه به بازیکنان ایرانی شاخص و پاسور لهستانی نتوانست انتظارات را در جام باشگاه های جهان برآورده کند. البته باید اذعان کرد سطح تیم های دیگر بسیار بالا بود، هر چند معتقدم در بازی نخست می توانستیم پیروز باشیم. به نظرم تیم بانک سرمایه در گروه سختی قرار داشت، اما بازیکنان این تیم با روحیه جنگندگی و برنده شدن در هر بازی وارد زمین نشدند. حتی پس از معلوم شدن چینش تیم ها در دو گروه، بازیکنان و کادر فنی تیم از همان لحظات بارها به سختی گروهشان اشاره کردند که این موارد می تواند ترمزی برای کسب موفقیت هر تیم در تورنمنت ها باشد.

شکست در این دوره می تواند درس بسیار مهمی برای نمایندگان ایران در دوره های بعد جام باشگاه های جهان باشد. والیبال ایران در بین هشت کشور دنیاست پس در رده باشگاهی و در تورنمنت ها باید از حیثیت والیبال ایران دفاع کنیم.

به نظرم اولین مساله ای که بین تیم بانک سرمایه و سایر تیم ها در این تورنمنت تفاوت ایجاد کرد، اشتباه های فردی بود. در وهله دوم ضعف نماینده ایران در تبدیل توپ های اول به امتیاز بود. نکته سوم مربوط به دریافت سرویس های پرشی است که هنوز در این مورد بازیکنان ایرانی آسیب پذیرند. هر چند بازیکنان خوبی داریم اما هنوز در برخی اصول والیبال با قدرت های جهان فاصله داریم.