آرشیو سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۸
صفحه آخر
۲۴
یه چیز تو همین مایه ها

لطفا اینستاگرام ملاک نباشد!

فریور خراباتی

سه شبکه مجازی و ارتباطی که این روزها مردم در آنها مشغول هستند عبارت است؛ از تلگرام(که مثل سیگار فیلتر دارد)، اینستاگرام(که با نام های اینیستاگرام و اینیستا هافبک تیم بارسلونا اشتباه گرفته می شود) و توییتر (یا همان جیک جیک کردن با اجازه از فرهنگستان زبان!).

تلگرام که برای شوهر عمه جماعت اصلا طراحی شده است تا جوک های این بزرگواران را بخوانیم و چون ضامن وام مان شده اند، الکی بخندیم! باور کنید فیلتر کردن تلگرام ما را بدبخت کرده.دیشب شوهر عمه ام به زور وارد خانه مان شد.هرچقدر زنگ زد در را به رویش باز نکردیم اما از پنجره وارد شد و گفت:«واسه شام مزاحمتون نمیشیم، اینو بگم و برم؛ می دونید منظور از جاکارتا پایتخت اندونزی نیست؟ بله جایی است که کارت ها رو توش میذاریم!».خب این وضعیت ماست بدون تلگرام؛ باز هم هرجور خودتان صلاح می دانید!

اینستاگرام که تهدید جدی برای آمارگیری مسئولان است. طبق عکس هایی که ما در اینستاگرام می بینیم در حال حاضر حدود دویست میلیون مرفه بی درد و ثروتمند در کشور داریم که املت با میتز نمی خورند و قهوه و آب پرتقال طبیعی و استیک و بیف استراگانف و پاستا با سس پستو می خورند.حالا وقتی یارانه تان را قطع کردند متوجه می شوید.همه آن کسانی هم که شب ها با پیژامه راه راه خوراک لوبیا می خورند، همه شان من هستم! توییتر هم که چند کارایی ویژه دارد، بخش اول این است که مسئولان می آیند و ناراحتی ها و مطالبات شان را به بنده و شما می گویند.یک سری هم با اسم هایی چون آسپلیکوئتای فردگرا و پرنسس نیش بریده می آیند و به بقیه فحش می دهند.در نتیجه این چیزی که ما در توییتر می بینیم؛ جیک جیکیدن نیست، غر غریدن است. حالا اگر اینستاگرام را ملاک قرار بدهیم کارمان با کارستان است و دیگر هیچکس باور نمی کند که ما گرفتار مشکلات مالی و اقتصادی و بیکاری هستیم. فقط آنجا مشکل مسکن داریم چون همه یا توی راه هستند یا در رستوران ها مشغول غذا خوردن!