آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۰
سیاسی
۳
خبر

معاون امور مجلس رئیس جمهوری: انتظار دولت تکمیل لایحه بودجه است نه تغییر آن

معاون امور مجلس رئیس جمهوری خواستار کمک و همراهی نمایندگان مجلس برای تحقق برنامه های دولت در لایحه بودجه شد و ابراز امیدواری کرد که در مجلس شاهد تکمیل لایحه بودجه باشیم، نه اینکه لایحه بودجه تغییر کند. به گزارش «ایران»، حسینعلی امیری دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت، این مطلب را در پاسخ به پرسشی درباره تغییر برخی تبصره های لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی تقدیم لایحه بودجه را به عهده دولت گذاشته و در لایحه بودجه ابتکار برعهده دولت است، اظهار کرد: دولت کار کارشناسی جدی و عمیقی روی بودجه انجام می دهد و سازمان برنامه و بودجه با دستگاه های اجرایی جلسه می گذارد و تلفیق می کند و در مرحله بعد در دولت مطرح می کند، از این رو لایحه بودجه امسال برآیند نظرات دولت است. امیری با اشاره به به اینکه منابع و مصارف کاملا در لایحه مشخص است، اضافه کرد: رئیس جمهوری در ایام انتخابات برنامه ای را اعلام کردند که مردم هم به برنامه رئیس جمهوری رای دادند. یکی از مهم ترین برنامه های رئیس جمهوری، ریشه کنی فقر مطلق و ایجاد اشتغال بود که طبیعتا اجرای این برنامه ها در طول سال از طریق لایحه بودجه امکان پذیر است.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری ادامه داد: بنابراین ما بسیار امیدوار هستیم که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای تحقق برنامه های دولت همراهی و کمک کنند تا خواسته های مردم تحقق پیدا کند.

وی در پاسخ به اینکه واکنش دولت نسبت به تغییر لایحه چه خواهد بود، تصریح کرد: نه لایحه بودجه، بلکه هر لایحه ای که اساس آن درمجلس تغییر کند، طبیعتا به طرح تبدیل می شود. از این رو ما بسیار امیدوارهستیم نمایندگان محترم مجلس برنامه های رئیس جمهوری را که مردم به آن رای داده اند در نظر بگیرند و شاهد تکمیل لایحه بودجه باشیم، نه اینکه لایحه بودجه تغییر کند. امیری درباره وضعیت جدول 17 نیز گفت: هنوز لایحه بودجه نهایی نشده و در کمیسیون تلفیق بررسی می شود. برای نماینده دولت که آقای دکتر نوبخت است هم در این کمیسیون حق اظهار نظر وجود دارد، بنابراین اکنون نمی توانم اظهار نظر کنم که لایحه به کجا می انجامد.