آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۳۰۵۸
اقتصاد
۷

رویداد

برگزاری دور جدید مذاکرات سوریه

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه اعلام کرد دور جدید مذاکرات صلح سوریه 21 ماه جاری میلادی (یکم بهمن) در ژنو برگزار می شود. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نصر الحریری، رئیس هیئت مخالفان سوریه گفت که این مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل و به مدت سه روز برگزار می شود.

برکناری شاهزاده عربستانی به دلیل افشاگری

رئیس شورای اداره هیئت کل ورزش عربستان اعلام کرد، حمد الجعید، به عنوان رئیس این فدراسیون به جای عبدالله بن سعود بن محمد آل سعود تعیین شده است. علت برکناری بن محمد آل سعود انتشار فایل صوتی ای است که این شاهزاده در آن می گوید، تمامی اتهامات علیه شاهزادگان کاملا جعلی بوده و نمی توان آنها را تایید کرد.

تشدید درگیری ها بین فلسطینیان و اسرائیل

ارتش اسرائیل روز گذشته ورودی های شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری اشغالی را با ایست هایی نظامی مسدود کرده و مانع از ورود و خروج شهروندان از شهر شد.

همچنین درگیری هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای ارتش اسرائیل در محله الطیره در شهر رام الله در مرکز کرانه باختری اشغالی آغاز شد.

طرح جدید ترامپ برای بازبینی مواضع هسته ای

براساس اعلام یک مقام سابق آمریکایی که جدیدترین پیش نویس سند مربوط به بازبینی مواضع هسته ای آمریکا را مشاهده کرده، دولت دونالد ترامپ قصد دارد با تولید یک کلاهک هسته ای جدید محدودیت ها علیه استفاده از سلاح های هسته ای را کاهش داده و استفاده از آن را در صورت بروز جنگ آسان تر و سریع تر کند.