آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۶
ورزشی
۹

گلایه سرمربی تیم ملی از تبعیض در حق فرنگی کاران

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: بعد از نایب قهرمانی جهان متاسفانه نه تنها تقدیری به عمل نیامد، بلکه کوچک ترین تماسی هم از سوی مسئولان ورزش با بنده و ملی پوشان گرفته نشد.

علی اشکانی اظهار داشت: پس از موفقیت در رقابت های جهانی پاریس متاسفانه نه تنها تقدیری به عمل نیامد، بلکه می توانم بگویم که کوچکترین تماسی هم از سوی مسئولان ورزش با بنده و ملی پوشان کشتی فرنگی گرفته نشد. به هرحال، همه می دانند که ما با چه تیم جوانی به مسابقات جهانی رفته بودیم و دست پر برگردیم.

وی افزود: واقعا برای ما خیلی سخت و شکننده بود که توجهی به موفقیت به دست آمده، نشد. سال ها بود که از کشتی فرنگی خبری نبود و حتی آزادکاران بار ما را هم به دوش می کشیدند. به هرحال درچند سال اخیر کشتی فرنگی پیشرفت کرده و امسال هم نایب قهرمان جهان شدیم. هم من و هم فرنگی کاران وقتی دیدیم که بعد از چنین موفقیتی توجهی به کشتی فرنگی نمی شود، همگی سرخورده شدیم. متاسفانه اکثرا کشتی را فقط به رشته آزاد می بینند و به فرنگی کاری ندارند. به خاطر همین است که همه می گویند کشتی موفق نبوده، درحالی که نایب قهرمانی جهان نتیجه خوبی است. کشتی فرنگی و آزاد در کنار هم هستند؛ پس باید به صورت عادلانه به این 2 رشته نگاه کرد. از بحث تبلیغاتی تا رسانه ای و حتی تقدیر از ملی پوشان باید یکسان باشد.

اشکانی در واکنش به تغییرات صورت گرفته در کشتی فرنگی نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز هم دقیق نمی دانیم که مسابقات پیش رو با چه قوانینی برگزار می شود. اتحادیه جهانی کشتی اطلاع رسانی خوبی نداشته و ما سردرگم هستیم. البته منتظر هستیم تا داوران ما از کلاس های آموزشی اسلواکی برگردند تا به ما قوانین را انتقال دهند