آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۶
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید محمود پسند

خواهرم؛ با سلاح حجاب و وقار، پاسداری کنید

شهید محمود پسند در 11 شهریور 1340 در یک خانواده مذهبی در روستای کوچکی به نام سیاهکلرود از توابع شهر کلاچای دیده به جهان گشود. او دوران کودکی را در دامان پرمهر پدر و مادری دلسوز سپری نمود و از کودکی نماز خواندن را فراگرفت.

محمود علاوه بر درس خواندن، نیمی از روز را به کمک پدر در کار کشاورزی می شتافت. در سال چهارم دبیرستان بود که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) شروع شد. او با شور و علاقه فراوان به فعالیت ضد رژیم اقدام نمود. واکنش سریع محمود و نامساعد بودن جو سبب شد که وی یک ماه از محل سکونت خود دور بماند.

از خصوصیات اخلاقی وی بسیار مومن، متین و باوقار بود. نسبت به تربیت صحیح برادران کوچک خود بسیار حساسیت نشان می داد و در زندگی و سازندگی خانواده اش بسیار کوشا بود. پس از اخذ دیپلم چون خود را حافظ و پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی می دانست. وی از شهرستان رودسر مشتاقانه به جبهه های جنگ تحمیلی عازم شد. او دوماه و نیم در سوسنگرد ماند و پس از چند روز به مرخصی آمد و مجددا با برادران راهی جبهه شد.

در آنجا رشادت های زیادی از خود نشان داد. برای بار دوم به جبهه کردستان اعزام و اینبار در منطقه گیلانغرب در کوه های شیاکوه خدایش به فیض شهادت نائل گردید.

در نامه هایش می نویسد:

خواهرم؛ زمانی که من جبهه هستم، برایم نامه می دهی؛ نامه هایت بسیار دلنشین و دلگرم کننده است. همیشه با نامه هایت روحیه می گیرم. احسنت بر شما. در ادامه نامه هایش می نویسد: خواهر اگر ما جبهه را گرم نگه می داریم، شما پشت جبهه را باید پاسداری کنید؛ یعنی با سلاح حجاب و وقار و با درس خواندنتان.