آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۰
جهان
۲۰

اخراج شاهزاده سعودی به دلیل حمایت از شاهزادگان بازداشتی

شاهزاده «عبدالله بن سعود بن محمد آل سعود»، رئیس فدراسیون ورزش های آبی عربستان سعودی به خاطر منتشر کردن یک پیام صوتی که در آن از 11 شاهزاده سعودی بازداشتی حمایت کرده بود، به دستور «ترکی آل شیخ»، رئیس هیات مدیره اداره کل ورزش عربستان سعودی برکنار شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این راستا پایگاه خبری «الخلیج 365» نوشت، عزل این شاهزاده به دستور مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان انجام شده است.

این پایگاه خبری در ادامه افزود، دوشنبه گذشته یک فایل صوتی از این مقام سعودی اخراجی منتشر شد که در آن با بی اساس دانستن تمام اتهامات وارده به شاهزادگان معترض دستگیر شده، اعلام کرده بود در کنار آنها می ایستد. پایگاه خبری بلومبرگ امریکا بتازگی در گزارشی نام برخی از شاهزادگان دستگیر شده را که به لغو معافیت شاهزادگان از پرداخت قبوض آب و برق معترض بودند، اعلام کرد و افزود سبب دستگیری آنها چیزی نیست که مقامات سعودی اعلام کرده اند. این

11 شاهزاده با تجمع در قصر الحکم در ریاض، به تصمیم دولت عربستان برای لغو معافیت شاهزادگان از پرداخت قبوض آب و برق اعتراض کرده و خواستار لغو فرمان پادشاهی در این زمینه شده بودند؛ اما پس از آنکه از ترک قصر الحکم خودداری کردند، دستور بازداشت آنها صادر شد و به زندان الحائر منتقل شدند.