آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۰
جهان
۲۰

دو خط خبر

مسئولان استان تعز در جنوب غربی یمن دفتر شبکه ماهواره ای الجزیره متعلق به کشور قطر را در این استان تعطیل کردند. الجزیره ضمن ابراز تاسف از این اقدام غیرقابل توجیه خواستار ادامه فعالیت خبرنگارانش شد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بیش از 500 یمنی به بیماری دیفتری مبتلا شده اند و 48 نفر بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

مهلت آتش بس چریک های چپگرای ارتش آزادیبخش ملی کلمبیا موسوم به ELN با دولت این کشور پایان یافت اما دوطرف تاکید کرده اند که تمایل دارند آتش بسی جدید برقرار شود.

پایگاه اینترنتی هیل گزارش داد کاخ سفید قصد دارد اطلاعات جمع آوری شده برای کمیسیون بررسی تقلب ادعایی در انتخابات 2016 را که پیشتر از سوی ترامپ تشکیل شده بود و بعدا منحل شد، به جای تحویل دادن به وزارت امنیت داخلی امریکا، پاک کند.

حمله با «ویروس»، فرضیه جدید امریکا در مورد آسیب دیپلمات هایش در کوبا است. این در حالی است که پیشتر مقام های امریکایی به دلیل بروز آسیب های مغزی و شنوایی برای دیپلمات های این کشور در کوبا فرضیه «حملات صوتی» علیه آنها را مطرح کرده بودند اما اخیرا قانونگذاران و حتی اف بی آی این فرضیه را به چالش کشیدند.

با نزدیک شدن به موعد انتخابات پارلمانی عراق، 19 ائتلاف انتخاباتی برای شرکت در آن ثبت نام کرده اند. حیدر العبادی نیز تاکید کرد که انتخابات در موعد خود برگزار می شود.

روزنامه هاآرتص از آغاز ساخت تونل های عظیم در زیر شهر قدس برای حل مشکل کمبود قبر برای دفن مردگان اسرائیلی خبر داد.

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که امریکا طرحی برای برکناری محمود عباس از سمتش دارد.

دادگاهی در اوکراین با انتشار اسنادی محرمانه از دزدی یک و نیم میلیارد دلاری ویکتور یانوکوویچ خبر داد.