آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۶
صفحه آخر
۱۲

موسسه اروپایی حقوق بین الملل فاش کرد: اعدام چند شاهزاده معترض طرح آل سعود برای مهار اعتراض ها

موسسه اروپایی حقوق بین الملل فاش کرده شاه و ولیعهد سعودی به دنبال به قتل رساندن شماری از شاهزادگان برای ایجاد رعب و وحشت در بین خاندان حاکم در عربستان و معترضان هستند.

اخیرا طرح آل سعود برای افزایش قیمت بنزین باعث شروع تجمعات اعتراضی و به راه افتادن موجی از اعتراض ها در شبکه های اجتماعی علیه آل سعود شده است. این مسئله در کنار انتشار خبر کشته شدن سه شاهزاده معترض باعث هراس در دربار سعودی شده است، از این رو به نظر می رسد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به دنبال برخورد با این مسئله است. به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه «الشرق»، «محمود رفعت»، قاضی سابق دادگاه کیفری بین المللی و رئیس موسسه اروپایی حقوق بین الملل در واکنش به بازداشت اخیر 11 شاهزاده معترض در جلوی کاخ الحکم در شهر ریاض گفت: «حکومت سعودی درصدد کشتن شماری از شاهزادگان است تا کسی بار دیگر جرئت نکند از این حکومت سرپیچی و تمرد کند.»

رفعت در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشته: «چیزی در زندان الحائر که این 11 شاهزاده در آنجا زندانی شده اند، در جریان است. این شاهزاده ها هنگام تجمع جلوی کاخ الحکم در اعتراض به بازداشت یکی از بستگان خود بازداشت شدند. مطالب درز کرده مبنی بر قتل برخی از آنها، حکایت از آن دارد که حکومت قصد دارد تا وارد گام بعدی شود. این گام، کشتن برخی از شاهزادگان برای ایجاد رعب و وحشت در دل سایر اعضای خاندان حاکم است.»

برخی منابع علت تجمع 11 شاهزاده را درخواست آنها برای پرداخت قبوض برق و آب خود از سوی دولت و گرفتن غرامت به خاطر حکم قصاص یکی از بستگان خود دانستند اما فعالان سعودی در شبکه های اجتماعی در این امر ابراز شک و تردید کرده و ابراز عقیده کردند که این تجمع برای اعتراض درخصوص بازداشت بستگان آنها و ناپدید شدن محمد بن نایف ولیعهد سابق سعودی بوده است.