آرشیو پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۷
فرهنگ و هنر
۱۶

«عنصر پنجم» در ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی ر ها شرفی و عاطفه محمدپور با نام «عنصر پنجم» عصر روز جمعه 22 دی در گالری ژاله افتتاح می شود.

به گزارش فارس، در این نمایشگاه ده اثر آبستره در ابعادی نسبتا بزرگ به نمایش درمی آید که هر کدام به دنبال بیان تصویری انتزاعی از یکی از عناصر اصلی آب، خاک، آتش و باد و عنصر پنجمی به نام فضاست که این عنصر پنجم، تلقی و ساخته ذهن هنرمندان این نمایشگاه است.

رها شرفی درباره آثار این نمایشگاه گفت: من برخلاف آثار این نمایشگاه، بیشتر رویکردی فیگوراتیو رادر نقاشی دنبال می کنم و فضای آثار من بیشتر هایپررئالیستی هستند. حتی نمایشگاه گذشته من که در گالری 26 بود، همه فیگورهایی هایپر بودند.

او ادامه داد: عاطفه محمدپور بیشتر آثارش انتزاعی است و ما در گذشته و طی کارگاه هایی با یکدیگر کار آبستره انجام دادیم و این موجب شد که ما شناخت دقیق تری از کار یکدیگر به دست بیاوریم.

عاطفه محمدپور هم درباره موضوع این نمایشگاه گفت: من معتقدم عنصر پنجم امری است که به واسطه آن دیگر عناصر باستانی و تاریخی شکل گرفته است یا بهتر بگویم به چهار عنصر دیگر شکل می دهد.

این هنرمند نقاش درباره نحوه همکاریشان در قالب یک دوئت در نمایشگاه عنصر پنجم گفت: به رغم تفاوت هایی که در شکل کاری ما وجود داشت، احساس کردیم فکر ها و ذهنیت های مشترکی داریم که می توانیم درباره آن بحث کنیم و حرف بزنیم و این صحبت کردن ها آرام آرام به پروسه عمل رسید و ما کارمان را آغاز کردیم. در طول این پروسه ما با یکدیگر صحبت می کردیم و وقتی 50 درصد از کار هایمان تکمیل می شد آثار را به یکدیگر نشان می دادیم و همین سخن گفتن درباره آثار به کار ما مسیر می داد.