آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۷
ایران
۱۵

تسهیلات 2 درصدی برای صنعتگران زلزله زده کرمانشاه

استاندار کرمانشاه، از پرداخت تسهیلات به صنعتگران زلزله زده با کارمزد یک تا 2 درصد خبر داد.

به گزارش مهر، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه دیروز از شهرک صنعتی سرپل ذهاب بازدید کرد. وی در این بازدید ضمن بررسی مشکلات صنایع این شهرستان، با صاحبان صنایع نیز که از زلزله آسیب دیده اند گفت وگو کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: زلزله آسیب جدی به واحدهای صنعتی این شهرستان زده است.

وی با بیان این که مشکل واحدهای صنعتی این منطقه به دو شکل باید رفع شود، افزود: در ابتدا باید یک تسهیلات کم بهره و ارزانقیمت با کار مزد یک تا 2 درصد در اختیار این صنایع قرار گیرد که این موضوع در سفر آقای جهانگیری مصوب شده و باید کارهای اداری و ابلاغ به بانک ها نیز در آینده نزدیک صورت گیرد. بازوند تصریح کرد: متاسفانه صنعتگران، ساختمان های خود را بیمه نکرده اند و از سوی دیگر توقع دارند که کمک های بلاعوض به آنها پرداخته شود، استدلال آنها نیز این است که باید همچون صاحبان واحدهای دامی این کمک های بلاعوض را دریافت کنند.

وی ادامه داد: به طور قانونی اینها باید واحدهای صنعتی خود را بیمه می کردند و ما نیز فقط می توانیم این موضوع را از طریق وزیر مربوط پیگیری و پیشنهاد کنیم که آیا قابل تحقق است یا نه، اما من حتما این موضوع را پیگیری می کنم. استاندار کرمانشاه گفت: تسهیلاتی که این صنعتگران دریافت خواهندکرد از محل صندوق توسعه ملی با سود صفر درصد بوده و فقط به دلیل این که آن ارز صندوق توسعه ملی به ریال تبدیل می شود، بانک ها یک تا 2 درصد کارمزد دریافت می کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین با حضور در بانک های سطح شهر سرپل ذهاب، پیگیر طرح استمهال تسهیلات مردم این مناطق شد.