آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۷
ایران
۱۵

تهیه اطلس دریایی همه استان های ساحلی کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی رئیس جمهور گفت: در همه استان های ساحلی کشور باید اطلس دریایی تهیه و براساس این اطلس، اطلاعات استان یکپارچه سازی و جمع آوری شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعید سیف اظهار کرد: باید در همه استان های ساحلی، اطلس دریایی فراهم کنیم تا نشانگر ظرفیت های موجود آن استان یا شهر باشد.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاران بخش های دولتی و خصوصی و مردم براساس این اطلس بهتر بتوانند آن استان ها و ظرفیت های دریایی را بشناسند.

سیف افزود: امیدواریم در چند ماه آینده با همکاری ای که مسئولان گلستان و اعضای جامعه نخبگان و برنامه ریزان گلستان با ستاد علم و فناوری دارند، این اطلس تهیه شود تا مقدمه ای برای تصمیم گیری و برنامه ریزی استان باشد.

وی تاکید کرد: مهم ترین ظرفیت هایی که می تواند در گلستان مورد توجه قرار بگیرد یکی بحث شیلات و آبزیان و صنایع وابسته به آن است که قدمت بالا و جدی در استان دارد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ها در فناوری هایی که بتواند بازدهی را بالا ببرد و تغییرات نو در آن ایجاد بشود، بهره ببریم.

سیف تصریح کرد: البته طرح هایی هم به معاونت علمی و فناوری ارائه شده و ما حمایت کردیم و با طرح های جدید دیگری هم که بتواند به ایجاد اشتغال و توسعه استان کمک کند، همکاری می کنیم.