آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۷
فوتبال ایران
۱۱

معرفی برترین های فوتسال در سال 2017

ناظم الشریعه، بالاتر از تیم ملی

سایت معتبر فوتسال پلنت که در پایان سال 2017 میلادی اسامی 10 تیم و بازیکنان برتر فوتسال را در بخش های مختلف اعلام کرده بود، روز گذشته، پس از رای گیری از اهالی فوتسال در سراسر جهان، اسامی برترین ها را مشخص کرد که نام تیم ملی ایران، سرمربی اش و چند بازیکن کشورمان در این رده بندی دیده می شود.

طبق اعلام سایت فوتسال پلنت، علیرضا صمیمی و سپهر محمدی، دوازه بانان تیم ملی فوتسال کشورمان در رده های هفتم و هشتم برترین های جهان قرار گرفتند. در بخش تیم های ملی نیز تیم کشورمان پس از برزیل، آرژانتین و اسپانیا، در رده چهارم برترین تیم های ملی جهان قرار گرفت. محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی ایران نیز در این انتخابات به عنوان سومین سرمربی برتر تیم های ملی جهان انتخاب شد.

توحید لطفی، ملی پوش جوان فوتسال کشورمان بین 10 بازیکن جوان جهان، رده ششم را به خود اختصاص داد. حسین طیبی لژیونر فوتسال کشورمان نیز که در تیم غیرت قزاقستان توپ می زند، به عنوان پنجمین بازیکن برتر فوتسال جهان در سال 2017 انتخاب شد.

به دنبال این انتخاب ها محمد ناظم الشریعه گفت: عناوینی که برای ملی پوشان و تیم ملی ایران به دست آمد، افتخاری برای همه اهالی فوتسال است. این که صمیمی و محمدی هر دو جزو 10 دروازه بان برتر جهان شدند و طیبی هم پنجمین بازیکن برتر شد، افتخاری برای ماست. در چند بخش در میان برترین های جهان نماینده داشتیم و این از همه چیز مهم تر و با ارزش تر است.

سرمربی تیم ملی فوتسال با بیان این که انتخاب او حاصل تلاش همه اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم ملی بوده است، تصریح کرد: در تیم ملی کنار من، کادرفنی بسیار خوبی حضور دارند و تمام آنها در این افتخار شریک هستند. علی صانعی، کریمیان، هاشم زاده و دوران و تمام مربیان ایرانی برای کسب این افتخار تلاش کرده اند. من نماینده تمام کادرفنی و مربیان ایرانی در این لیست بودم.