آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۷
ایران
۱۵

اجرای طرح روستای بدون بیکار در لرستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای لرستان از اجرای طرح روستای بدون بیکار در استان خبر داد و گفت: در ابتدای طرح در هر شهرستان یک روستا به‎عنوان پایلوت انتخاب می‎ شود.

به گزارش ایسنا، رحمان قلاوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر برنامه‎هایی که در سند مهارت استان برای مهارت آموزی و توسعه توانمندی‎های شغلی روستاییان پیش بینی شده است، طرح ویژه روستای بدون بیکار زیرنظر معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری و با همکاری فرمانداران، جهاد کشاورزی استان، حوزه ‎های مدیریتی امور روستایی استان، روسای مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای و ادارات کار اجرا می ‎شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در هر شهرستان یک روستا به ‎ عنوان روستای پایلوت انتخاب می‎ شود و با استخراج شاخص های جمعیتی و فهرست مشاغل بومی و امکان پذیر با توجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی، جدول توسعه مشاغل آن روستا تهیه و برنامه ‎های آموزشی مناسبی اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان تصریح کرد: در نهایت با ساماندهی اهالی روستا در قالب تعاونی‎ها یا گروه های کاری با اعطای تسهیلات لازم از سوی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در حرفه ها و مشاغل، روستاییان در کار مورد علاقه خود فعالیت خواهند کرد، هدف کلی این برنامه رفع موانع و توسعه اشتغال روستای پایلوت، اصلاح روش‎ های اجرایی و تعمیم نتایج آن به سایر نقاط روستایی است