آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۷
حوادث
۱۹

آدم ربایی خشن پایان دوستی مجازی

پسری که در گروه تلگرامی خانوادگی برای یکی از دختران فامیل، پیام دوستی فرستاده بود هرگز تصور نمی کرد توسط برادر و عموهای دختر ربوده شود و بشدت مورد ضرب و شتم قرار بگیرد. او در جلسه تحقیق، مدعی گرفتن فیلم سیاه از خود شد.

به گزارش جام جم، آذر امسال، سعید 24 ساله، در حالی که آثار کبودی روی سر و صورتش مشهود بود به آگاهی پایتخت مراجعه کرد و گفت: مدتی قبل در گروه تلگرامی خانوادگی مان برای یکی از دختران فامیل به نام سمانه پیام فرستادم. هیچ ارتباط خاصی بین ما نبود. اما امروز، برادر و عموهای سمانه به مغازه ام آمدند و پس از ضرب و شتم شدید، مرا داخل پراید انداختند و با خود به یک آپارتمان بردند. آنجا با چوب و مشت به جانم افتادند و مجبورم کردند لباس هایم را درآورم. در همان حالت از من فیلم گرفتند و تهدید کردند اگر شکایت کنم، آن را در فضای مجازی پخش می کنند. سعید درباره انگیزه متهمان برای آدم ربایی و ضرب و شتم نیز گفت: وقتی علت این کارشان را پرسیدم، گفتند برای سمانه مزاحمت ایجاد کرده ام در حالی که هیچ ارتباط خاصی بین ما نبود و من فقط یک پیام برایش فرستاده بودم. آنها پس از چهار ساعت، مرا در یکی از خیابان ها رها کردند و متواری شدند.

با ثبت این شکایت، برادر و عموهای سمانه تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند. آنها در بازجویی ها خود را بی گناه دانستند، اما براساس مدارک موجود و تائید پزشکی قانونی مبنی بر وجود آثار کبودی روی بدن سعید، کیفرخواست آدم ربایی و ضرب و شتم صادر شد و برای رسیدگی در اختیار دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

در جلسه تحقیق، سعید بار دیگر مدعی آدم ربایی خشن شد. سپس وحید، برادر سمانه گفت: آن روز با سعید قرار ملاقات گذاشتیم. او خودش سوار ماشین شد تا به آپارتمان برویم و درباره مسائل شخصی حرف بزنیم. هیچ درگیری خاصی پیش نیامد و آدم ربایی هم در کار نبود. نمی دانم آثار کبودی روی بدن او برای چیست. دو متهم دیگر نیز حرف های وحید را تکرار کردند تا نوبت به شاهد برسد. او که در لحظه حادثه، در مغازه بود، گفت: هر سه متهم به زور سعید را داخل پراید انداختند و با خود بردند. من قصد میانجیگری داشتم اما موفق نشدم. در پایان جلسه تحقیق، متهمان با قرار وثیقه آزاد شدند. جلسه دادگاه نیز بزودی برگزار می شود.