آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۱
صفحه آخر
۲۴
عکس نوشت

ایران چشم انتظار فرزندان دریانوردش

حسن همایون

هفت روز از شنبه شانزده دی ماه، روز تصادف کشتی باری چینی و نفتکش ایرانی در ساحل شانگهای چین گذشت. به دلیل همکاری نکردن چینی ها آتش تا ظهر جمعه در نفتکش «سانچی» مهار نشده بود و مقامات دریایی ایرانی از ژاپنی ها برای مهار آتش و نجات جان سی و دو خدمه ایرانی و بنگلادشی کمک گرفتند. چشم خانواده دریانوردان و میلیون ها ایرانی به سواحل چین است و همه دست به دعا تا فرزندان ایران از آتش در امان باشند و نجات پیدا کنند. فاطمه معتمدآریا در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است:«حدود یک هفته است که دریانوردان از جان گذشته ایرانی در میان شعله های آتش محبوس شده اند؛ به عنوان سفیر مهر جامعه دریانوردان ایرانی همراه با خانواده نگران آنان از همه مسئولان می خواهم که اجازه ندهند فاجعه ای دیگر، آتش دیگری بر جان و دل مردم ایران بزند. این زلزله نیست، آتشی است که برای فرو نشاندنش لحظه ها را باید شمرد. مردم شریف و دانای ما شایسته و نیازمند لبخند و شادی هستند. با نجات دریانوردان گرفتار در آتش شادی را به خانواده آنان و همه مردم ایران بازگردانید.»

همچنین رخشان بنی اعتماد دیگر سینماگر ایرانی در این باره گفت: «چشم به راهتان هستیم. برای 31 سرنشین نفتکش سانچی دعا کنیم. 30 قهرمانی که در اتاقکی درون نفتکشی سوزان روی دریا حبس شدند. کاش کسی کاری کند. به روایتی فقط 48 ساعت فرصت برای نجاتشان است. کاری که فقط شاید از دولت چین ساخته باشد. به خاطر دسترسی به منطقه از دولت چین درخواست رسیدگی فوری به مساله را داریم.»

صدها هزار ایرانی، کاربر شبکه های اجتماعی با هشتگ هایی به زبان انگلیسی خواستار کمک جامعه جهانی و مقامات چینی برای مهار آتش سوزی و نجات دریانوردان محبوس در نفتکش شدند. نفتکش سانچی تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران بوده با کشتی باری چینی حامل غله در فاصله 300 کیلومتری سواحل نزدیک شانگهای برخورد کرد و دچار آتش سوزی شد. این نفتکش از ایران به مقصد کره جنوبی در حرکت بود و حامل 136 هزار تن میعانات بوده است. جسد یکی از خدمه پیدا شده است و سرنوشت 31 نفر دیگر همچنان نامعلوم است.