آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۷
صفحه اول
۱

سان دیلی: تلاش برای انتقام از ایران شکست خورد

روزنامه سان دیلی در گزارشی تاکید کرد: جبهه آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و انگلیس در جنگ نیابتی طولانی مدت خود در سوریه شکست خورده اند و به دنبال راه هایی هستند که بتوانند از سوریه، ایران و روسیه انتقام بگیرند ولی ایران تلاش برای انتقام گرفتن از خود را با شکست مواجه ساخت.

به گزارش جام نیوز، روزنامه سان دیلی به انتقاد از نقش آفرینی آمریکا و متحدانش در ناآرامی های اخیر ایران و تلاش واشنگتن برای سوءاستفاده از این اعتراضات پرداخته است.

سان دیلی در یادداشتی زیر عنوان «کودتای شکست خورده ترامپ در ایران» تاکید کرده جوسازی و خبرسازی های رئیس جمهور آمریکا نتوانست نتیجه دلخواه وی درمورد ایران را حاصل کند.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: اگر هفته گذشته به رسانه های تحت هدایت دولت آمریکا گوش می دادید به این باور می رسیدید که یک سری اعتراضات خودجوش علیه حکومت در سراسر ایران به راه افتاده است.

دونالد ترامپ و متحدان اسرائیلی وی مدعی بودند که این اعتراضات در اثر خشم ایرانی ها از هزینه جنگ های سوریه، عراق، لبنان و کمک به جنبش حماس در فلسطین بوده است. ترامپ در توئیتر خود آورده است که ایرانی ها در نهایت علیه حکومت خود به پا خاسته اند!

دیلی سان با اشاره به اخبار جعلی آمریکا و متحدانش علیه ایران آورده است: حقیقت این است که اکثر ایرانی ها نسبت به نقش کشورشان در خنثی سازی طرح های آمریکا برای اشغال سوریه احساس افتخار و سربلندی می کنند.

در ادامه این نوشتار آمده است: در مقابل، جبهه دیگر یعنی آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و انگلیس در جنگ نیابتی طولانی مدت خود در سوریه شکست خورده اند و به دنبال راه هایی هستند که بتوانند از سوریه، ایران و روسیه انتقام بگیرند.

دیلی سان نوشت: جالب اینجاست اخباری که درباره اعتراض ایرانی ها به هزینه های نظامی منتشر می شود در ایران تنظیم نشده بلکه واشنگتن این اخبار را در رسانه های دولتی آمریکا نشر می دهد! این یک روش خام و ناشیانه است اما آمریکا و اسرائیل مشتاقند که چنین اخباری را در رسانه های خود منتشر سازند و به آن دامن بزنند.