آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۸
فوتبال ایران
۱۱

شفر و برانکو رودرروی هم

برانکو ایوانکوویچ چند روز قبل از این گفت که چرا کمیته انضباطی سرور جپاروف، بازیکن استقلال را به دلیل خطای سختی که روی بازیکن استقلال خوزستان انجام داد، محروم نکرده است؟ حرف برانکو این بود که چرا کامیابی نیا سال گذشته به دلیل تکلی که در بازی تراکتور زد، سه جلسه محروم شد ولی جپاروف نه؟ برانکو همچنین گلایه داشت که سازمان لیگ به ضرر آنها کار می کند و به نفع استقلال.

این اظهارات چند روز بعد و با دعوت از جپاروف به کمیته انضباطی، حساس تر شد. استقلالی ها اعتقاد داشتند این برانکو بوده که باعث دعوت جپاروف شده است. البته مسئولان کمیته انضباطی اعلام کردند دعوت از او ارتباطی به حرف های برانکو نداشته است و در نهایت تصمیم گرفتند جپاروف را یک جلسه دیگر محروم کنند. اما این داستان تمام نشد. وینفرد شفر که روز پنجشنبه به سازمان لیگ رفته بود تا در مصاحبه مطبوعاتی شرکت کند، حرف های جالبی زد. او پس از کنفرانس در حالی که عکس برانکو را روی یکی از جلدهای نشریات می دید، با کنایه گفت: «ظاهرا این آقا (برانکو) رئیس جدید کمیته انضباطی است! آنقدر مساله جپاروف را بزرگ کردند و مرتب خطای او را پخش کردند که این بازیکن محروم شود. چطور وحید امیری روی بدن بازیکن حریف پایش را گذاشت، اما هیچ کس به آن توجه نکرد. چرا برانکو این موضوع را در مصاحبه اش اعلام نکرد؟»

شفر در حالی که می خندید و چای می نوشید تاکید کرد: «تلویزیون مرتب خطای جپاروف را در طول هفته گذشته نشان داد و برایم جالب است با این خطای غیرعمد او را محروم کردند، اگر یک بازیکن هم با مشت به صورت بازیکن حریف بزند و خودش هم بگوید این کار را کردم، آن وقت معلوم نیست با او چگونه برخورد کنند.» او خطاب به خبرنگاران هم گفت: «شما مرتب در رسانه ها به موضوع جپاروف اشاره کردید ولی هیچ کس خطای امیری را ندید و روی آن مانور نکرد.»

بی شک برانکو ایوانکوویچ در این زمینه سکوت نمی کند و باید منتظر پاسخ او به حرف های شفر بود؛ حرف هایی که البته شاید علاوه بر جنجال سازی بتواند بازی های لیگ برتر را هم گرم تر کند.

به هر حال این دو باشگاه همچنان پرقدرت به کارشان ادامه می دهند و این احتمال هم وجود دارد که هر کدام در پایان فصل یک جام ببرند.