آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۸
اقتصاد
۴

سودجویی عده ای خاص در ذخیره سازی میوه شب عید

چند روز پیش علی اکبر مهرفرد، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز خرید میوه مورد نیاز شبکه مانند سیب و پرتقال خبر داد و گفت که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

البته پس از آن محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت هم در این باره اظهار کرد که برنامه های دولت برای تنظیم بازار در شب عید در حال تهیه است تا هم تولید کننده و کشاورز راضی باشد و هم مردم.

وی با بیان این که حدود 23 هزار تن سیب ذخیره سازی شده است و پرتقال نیز تا حدود 50 هزار تن ذخیره سازی خواهد شد، گفت که سیب تولید شده در استان های مختلف خریداری و ذخیره سازی شده است و برای پرتقال نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته که البته کمی با تاخیر به پایان می رسد.

به گزارش ایسنا عنایت الله بیابانی، قائم مقام خانه کشاورز در این باره می گوید وزارت جهاد کشاورزی اگر از هم اکنون به فکر ذخیره سازی میوه شب عید باشد هیچ مشکلی در این زمینه نداریم، اما نه این که آن را به عوامل دولتی خودشان واگذار کنند. وی اضافه کرد: در حال حاضر برای ذخیره سازی هر نوع میوه شب عید به علت رانت هایی که پشت این مساله وجود دارد عده ای خاص از آن سود می برند و این زیبنده نیست.

رئیس اتحادیه مرکب کاران تصریح کرد: ذخیره سازی میوه شب عید به سازمان تعاون روستایی و اتحادیه های زیرمجموعه این سازمان واگذار شده است در حالی که باید به اتحادیه های واقعی و اتحادیه باغداران واگذار شود. در استان مازندران 13 تعاونی وجود دارد که می توانند به آنها واگذار کنند و با نظارت کامل همه نقص های احتمالی موجود را بررسی و متولیانش را بازخواست کنند.