آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۸
فرهنگ و هنر
۱۶

شهیدی که بنیانگذار جشنواره مردمی شد

صفحه اصلی

نشریات

روزنامه جام جم

قاب کوچک

کلیک

چاردیواری

چمدان

تپش

سیب

جام ورزشی بانوان

جام سیاست

خودرو

آرشیو مطالب

قبل

دی 1396

ش ی د س چ پ ج

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

به همت و همراهی عده ای از هنرمندان سینما و جانبازان و قهرمانان دفاع مقدس و اهل هنر، در دومین سالگرد شهادت شهید والامقاوم سعید سیاح طاهری، دوازدهمین دوره جشنواره شاد دانش آموزی فیلم دفاع مقدس به دور از تعلقات سیاسی و جناحی به مدت دو هفته و در دو سئانس صبح و بعدازظهر در تمام مناطق شهرها و روستاهای زلزله زده سرپل ذهاب (سه روز)، قصرشیرین (دو روز)، گیلانغرب (دوروز)، دالاهو (یک روز) و ثلاث باباجانی (دو روز) برگزار شد.

به گزارش جام جم، در این جشنواره چهره هایی مانند فاطمه معتمدآریا، مالک سراج، کوروش سلیمانی، سیدعلی صالحی، محمدرضا هدایتی، سعید داخ، علیرضا مسعودی (مشهدی)، بهزاد کریمی (طنزپرداز صحنه ای) و حسین دهباشی (روزنامه نگار و مستندساز) و دکتر سالار عبدو (مدرس دانشگاه نیویورک) حضور داشتند.

در این جشن بجز اهدای وسایل ضروری تحصیل به همه دانش آموزان، به بیش از 2000نفر دختران سرپل ذهاب نیز عروسک اهدا شد.

همچنین در این مراسم که با شعرخوانی فی البداهه مالک سراج و محمدرضا هدایتی همراه بود، تمام شرکت کنندگان با تکان دادن پرچم مقدس کشورمان با آنان همراهی کرده و به شادی پرداختند.

لازم به یادآوری است که از گذشته شهید سعید سیاح طاهری، بنیانگذار اصلی این جشنواره مردمی بود که در هر موقعیتی در مناطق محروم و بویژه مصیبت دیده با کمک هنرمندان و قهرمانان معروف دفاع مقدس به یاری فرهنگی نوجوانان و مردم این نواحی می پرداخت و جشنواره دوازدهم دانش آموزی نیز در سالگرد شهادت این بزرگمرد و به یاد آن اسوه، در مناطق زلزله زده کرمانشاه به انجام رسید.

از پشتیبانان و یاوران کمک کننده این جشنواره، می توان به حوزه هنری، معاونت سیمای استان ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت سینمایی وزارت ارشاد، ستادکل نیروهای مسلح، آموزش و پرورش استان کرمانشاه، سپاه نبی اکرم(ص)، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران اشاره کرد.