آرشیو یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۲
سیاسی
۲۱

سامانی: وزارت کشور از برگزاری تجمع های نظام مند استقبال می کند

سخنگوی وزارت کشور گفت: این وزارتخانه گزارش جامعی از ناآرامی های اخیر در کشور را در ابعاد بین المللی، داخلی، اقتصادی و جامعه شناختی به رئیس جمهوری تقدیم می کند.

به گزارش ایرنا، سید سلمان سامانی دیروز در نشست خبری با اشاره به اینکه هیات وزیران وزیر کشور را ملزم به تهیه گزارش جامع از اتفاق های اخیر کرده است، افزود: این گزارش در مهلت یک هفته ای به رئیس جمهوری تقدیم می شود. وی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد تعیین مکانی برای برگزاری تجمع ها با توجه به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم 43 هزار تجمع با مجوز و بدون مجوز در سراسر کشور برگزار شده است. آنچه در شورای اسلامی شهرتهران مصوب شده به موجب بند 2 ماده 80 موضوعات نارسایی اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه های انتخابیه را در بر می گیرد، مواردی که در این مصوبه به آن اشاره شده تمامی جهات تجمع ها را بخصوص در ابعاد امنیتی و سیاسی ندارد. سامانی افزود: وزارت کشور از برگزاری نظام مند تجمع ها استقبال می کند ولی فرمانداری ها مرجع قانونی صدور مجوز برای تجمع ها هستند و در مواردی که لازم باشد شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها می توانند با فرمانداری هماهنگی کنند ولی جنس مصوبه پیشنهاد است. سخنگوی وزارت کشور همچنین در پاسخ به این سوال که منظور شورای اسلامی شهر تهران تعیین مکان برای تجمع ها بوده است، گفت: پسندیده نیست که تجمع ها را محدود به یک نقطه کنیم، ما استقبال می کنیم که موضوع از مسیر قانونی خود طی شود.

وی همچنین خبر داد که در جلسه دیروز شورای معاونین وزارت کشور مقرر شد تا دوایر وزارت کشور اعم از استانداری ها و فرمانداری ها ارتباط خود را با روحانیون و مراجع عظام تقلید بیشتر کنند و گزارشی از عملکرد خود را به این مراجع ارائه دهند.