آرشیو یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۲
جهان
۲۰

دو خط خبر

«آنگ سان سوچی» رهبر دو فاکتوی میانمار، اقرار ارتش میانمار به اعدام بدون محاکمه10 مسلمان روهینگیایی را «گامی مثبت» توصیف کرده و تاکید کرد اجرای قانون یک مسئولیت است.

محمد بن سلمان در ادامه دست اندازی به اموال شاهزاده ها، بازرگانان و شرکت های سرمایه گذاری عربستان، با مصادره اموال هلدینگ بن لادن، اداره آن را هم برعهده گرفت، اقدامی که قابل پیش بینی بود و عامل نگرانی بیشتر سرمایه داران و فرار آنان از بازار این کشور خواهد شد.

در پی توقیف کشتی ترکیه ای حامل مواد منفجره در مسیر لیبی، کمیته ملی حقوق بشر این کشور از شورای امنیت و دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل خواست این مساله را بررسی کنند.

مرکز پژوهش افکار عمومی روسیه با استناد به نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد بیش از 81 درصد رای دهندگان روس در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از «ولادیمیر پوتین» حمایت خواهند کرد.

نیروهای نظامی امریکا و ژاپن سیزدهمین تمرینات نظامی سالانه «مشت آهنین» را در ایالت کالیفرنیا آغاز کردند. این رزمایش با حضور بیش از 500 نیروی دریایی امریکا و 350 نیروی زمینی ژاپن تا 12 فوریه ادامه خواهد داشت.

سازمان عفو بین الملل، دولت بحرین را به «تحریف واقعیت ها» در مورد نقض حقوق بشر در این کشور متهم کرد و از مقامات بحرینی خواست به کمیته های حقیقت یاب این سازمان اجازه ورود به این کشور را بدهد.